Sitges es prepara per a l’atenció presencial en el marc de la desescalada

L’atenció presencial es garantirà mitjançant un sistema de cita prèvia i seguint els horaris habituals d’atenció a la ciutadania

Imatge de l'Ajuntament de Sitges. Cedida

L’Ajuntament de Sitges ha aprovat la planificació per fases de la recuperació del servei presencial per garantir  les necessitats de la ciutadania per a la “nova normalitat”, reforçant les prioritats sobrevingudes. L’obertura al públic serà de forma progressiva amb l’objectiu de garantir les mesures higièniques i de seguretat, i en funció de les necessitats més importants per atendre a la ciutadania.

L’alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell, destaca que “la tornada a l’anomenada “nova normalitat” es realitzarà seguint les fases establertes pel Govern de l’Estat, i a la seva concreta aplicació per part del Govern de Catalunya, però també i, sobretot, tenint en compte les prioritats locals, com són els serveis vinculats a les ajudes a la ciutadania i a empreses del municipi”.

Així, de la mateixa manera que s’ha fet des del principi de la crisi sanitària, l’Ajuntament donarà prioritat a l’assistència a la població vulnerable afectada per la crisi del coronavirus; el pagament a proveïdors; la promoció del teixit comercial i productiu; la informació en el desescalament a la ciutadania;la inspecció tècnica d’obres i d’activitats, i la informació en tot allò que tingui a veure amb el compliment de les mesures de confinament i de desescalament.

El Decret aprovat redefineix també les competències del Comitè d’Actuació Covid-19, l’òrgan transversal que ha liderat les actuacions municipals durant aquesta crisi, i que a partir d’ara s’encarregarà, entre altres, de supervisar que la desescalada es realitza amb totes les garanties sanitàries.

Les fases previstes en el Decret es revisen i s’adapten diàriament pertenir en compte les circumstàncies de cada moment i l’evolució de les directrius sanitàries. Actualment, els trets principals de la desescalada són:

Fase 0

En la fase 0 de confinament, els diferents departaments municipals realitzen teletreball (excepte en els casos estricament necessaris). L’assistència a la ciutadania es fa de forma telemàtica o telefònica.

Fase 1

En el marc d’aquesta fase, es garantirà l’atenció ambcita prèvia a les dependències que es detallen a continuació. En tots els casos, l’atenció presencial tindrà en compte les mesures de seguretat establertes i franges horàries específiques, preferiblement a primera hora per a l’atenció de les persones majors de 65 anys:

  • Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC)
  • Serveis Socials
  • Promoció Econòmica i Ocupació
  • Arxiu Històric
  • Consergeria dels centres docents

Fase 2

Durant aquesta fase, s’obriran al públic les següents dependències:

  • Biblioteques Municipals i Museus (en coordinació amb la Diputació de Barcelona)
  • Centres cívics
  • Sala d’exposició Estudi Vidal
  • Oficina de Turisme
  • Llars d’Infants
  • L’edifici de l’Ajuntament i els serveis municipals vinculats a la Presidència de la Corporació
  • Pavellons i centres esportius

Fase 3: Obertura total al públic

Al llarg d’aquesta fase s’obriran la totalitat de les oficines i dependències municipals, inclosos els pavellons i centres esportius, no oberts en fases anteriors.

Teletreball

La regidora d’Organització, Carme Almirall, explica que “després d’aquesta primera experiència amb el teletreball, l’Ajuntament de Sitges estudia implementar en alguns casos aquesta sistema de treball a distància un cop finalitzi la situació actual de confinament. Abans però, caldrà fer un anàlisi exhaustiu de com es podria implementar”.