Els allotjaments turístics de Vilanova i la Geltrú han tingut una ocupació per Setmana Santa del 88%. Hotels, càmpings i apartaments han omplert entre el 68 i el 100% de les places disponibles entre el 6 i el 10 d’abril. Les dades són similars a les de l’any passat, i cal ressaltar la recuperació del turisme internacional, sobretot al càmping Vilanova Park.
Durant aquests dies hi ha hagut 9 establiments oberts, amb una capacitat de 8.367 llits. El que més places ofereix a la ciutat (5.800) és el Vilanova Park, que ha registrat una ocupació del 68%, xifra que suposa quasi 4.000 persones allotjades.
A les oficines de turisme de VNG destaca l’atenció a persones que han visitat la ciutat un sol dia, procedents del Barcelonès, el Gironès, o allotjades a Coma-ruga i Sitges. També s’han atès demandes d’informació de visitants procedents de la Comunitat de Madrid, i pel que fa al turisme internacional destaca el viatger francès i de Regne Unit, seguit pel d’Alemanya. Al punt d’informació del parc de Ribes Roges, d’un total de 256 demandes d’informació, el 71% (181) eren de persones provinents de l’àmbit nacional, i la resta, el 29%, de fora de l’Estat.
Activitat a l’hostaleria, mercats i comerços
L’activitat al voltant del turisme també s’ha notat en els restaurants, mercats i comerços de la ciutat. El Gremi d’Hostaleria apunta que els bars i restaurants de la ciutat han rebut força clientela, tot i que parlen d’un nivell de despesa moderada.
Els 15 participants en el mercat d’artesania de Setmana Santa, al passeig del Carme, fa una valoració positiva de les vendes, similars a l’any passat, tot i que part de les parades era el primer any que hi participaven.
Els mercats municipals de VNG han tingut una bona afluència de públic, tant el mercat del Centre com el mercat de Mar, destacant les parades que venen productes carnis.