Aquest matí s’ha donat a conèixer la programació de Nadal i Reis a la ciutat, que sota el nom de Somnis de Nadal recull les activitats organitzades per l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, així com per les entitats, col·lectius, associacions i gremis.
El llibret que conté les propostes ja s’ha començat a distribuir i es pot trobar a les dependències municipals, així com centres cívics, mercats, biblioteques i oficina municipal de turisme. Així mateix, també és consultable a través del web https://www.vilanova.cat/nadal_i_reis
Durant la presentació de la programació, la regidora de Cultura, Eva Bolaño, ha volgut convidar a tothom a participar de les diferents activitats programades “Si bé Nadal és una època que es repeteix cada any, cal poder gaudir de les festes al màxim. Vilanova i la Geltrú és una ciutat on hi ha activitats per a totes les edats, i és important poder-les compartir amb la família i els amics”.
Durant aquests dies no faltaran els actes més tradicionals, com el pessebre de la plaça de la Vila, les representacions de Els Pastorets i Petipastorets del Círcol Catòlic, el Pessebre vivent de la Geltrú, el concert de Sant Esteve, l’oficina de l’Eliseu al Teatre Principal o la Cavalcada dels Reis d’Orient.
Però també hi haurà novetats, com una nova il·luminació a la plaça de la Vila, o la cantada de nadales infantil que es farà aquest divendres, 13 de desembre, quan s’inauguri el pessebre de la plaça de la Vila i es faci la cantada habitual dels grups corals de la ciutat.
Hi haurà el Mercat de Nadal i Reis a la plaça de la Vila, i fires de Nadal a diferents barris de la ciutat, així com concursos d’aparadors i un Parc Nadalenc. També, per tal de dinamitzar els eixos comercials s’han programat diverses actuacions musicals i concerts.
Com cada any, els mercats municipals, les biblioteques municipals, els centres cívics i els museus han preparat una acurada selecció d’activitats per gaudir en família. A més, aquest any es presenta una altra novetat en l’àmbit de l’esport: la celebració de la primera edició de la travessada nedant al port de Vilanova, que es farà el dissabte 28 de desembre al matí.
La principal novetat d’aquest any és, però, la proposta Contes de Llum, que tal com ha explicat la regidora Eva Bolaño, porta el segell inconfusible i de qualitat de l’Estaquirot i Tracart. “Una proposta amb la qual volem apropar el món dels contes tradicionals d’arreu del món, a diferents punts de la ciutat, d’una manera diferent, aprofitant la màgia d’aquestes dates”.
Olga Jiménez, de l’Estaquirot, ha explicat que la proposta Contes de llum és l’inici d’un projecte que comença aquest any i que es farà per fases. Sense entrar en massa detalls ha explicat que “Volem que la gent s’ho vagi trobant de mica en mica i no desvetllar abans d’hora la sorpresa del primer any, però us puc dir que hi haurà un carro i que en cada paret del carro s’explicarà un conte”. Durant aquests dies de festa un carruatge màgic, amb quatre personatges i un músic, farà un recorregut per la ciutat fent diverses parades per explicar contes que la Palmira ha anat recollint en els seus viatges arreu del món. Els recorreguts acabaran a plaça de la Vila, plaça de la Mediterrània i jardins de Francesc Macià, on hi haurà una petita sorpresa pels assistents.
Per Jiménez, cal continuar posicionant la ciutat cada vegada més, amb activitats i propostes que ja són tot un clàssic com el Retaule de Nadal, el Patge Eliseu, la Palmira o la Cavalcada dels Reis de l’Orient “De mica en mica intentem fer coses diferents, perquè a Vilanova tinguem un Nadal molt bonic”.
Salvador Cuellar, de Tracat, ha destacat que treballar amb l’Estaquirot en aquests projectes màgics de Nadal “Ens permet poder anar creant una història, una dramatúrgia que dona cos a personatges tan coneguts com l’Eliseu o la Palmira” “A poc a poc – ha afegit – podrem donar-hi més forma fins a completar el projecte d’aquí a un parell d’anys”.
Nadal més accessible
Des de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú es vol que Nadal sigui per a tothom. És per això que aquest any s’han incrementat el nombre d’activitats accessibles. L’any passat es va estrenar per la Cavalcada de Reis el Tram Tranquil i l’Espai de la Calma, pensant en els infants i les persones amb diferents sensibilitats sensorials.
Enguany es repeteix aquesta acció i, a més, s’incorporen:
- Actes de l’Agenda municipal aptes per fer lectura en veu
- Contes de llum en llengua de signes (27, 28 i 29 de desembre)
- Pastorets del Catòlic en llengua de signes (4 de gener)
- Audiodescripció del pessebre de la plaça de la Vila (Codi QR)
- Una nova bústia de l’Eliseu, adaptada, amb alçades accessibles i lliure d’obstacles
- Audiodescripció de la Cavalcada de Reis. Consultable des del web municipal.
- Parlaments del Rei Melcior i de l’alcalde de VNG, 5 de gener, en llengua de signes
- Creació de nous pictogrames per anunciar els actes accessibles, que s’incorporen tant en el llibret d’activitats com al web municipal.