Divendres, 19 d'abril de 2024
És notícia

Nou model d’atenció ciutadana en línia a VNG

Avatar photo

El 85% dels tràmits municipals de VNG ja es poden realitzar de manera telemàtica

Ordinadors. Imatge pròpia

L’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú ha fet un important esforç les darreres setmanes per habilitar tràmits que es poden fer en línia, en el marc del nou model d’atenció ciutadana que s’està posant en marxa des d’avui, en què es prioritza l’atenció telemàtica i es promou l’atenció amb cita concertada per a aquells casos en què sigui imprescindible l’atenció presencial.

El catàleg de tràmits de l’Ajuntament inclou tots els tràmits que es poden fer a l’administració municipal, la més propera la ciutadania. L’estat d’alarma provocat per al crisi de la Covid-19 ha comportat que la ciutadania s’hagi de relacionar amb l’Ajuntament, preferentment, via web, per telèfon o per correu electrònic. Si bé al gener només el 61% del tràmits es feien de manera no presencial, a l’abril aquesta xifra ha augmentat fins al 85%. La majoria del 15% de tràmits que encara s’estan fent de manera presencial són els que ho inclouen com a requisit.

Durant aquestes setmanes d’estat d’alarma, els equips tècnics de l’Ajuntament han estat fent un esforç per augmentar el catàleg de tràmits que es poden fer en línia. En aquest sentit, el regidor de Tecnologies de la Informació i la Comunicació, Adrià Guevara, ha agraït la dedicació de l’equip tècnic, destacant que “ha estat tot un repte adaptar tota la dinàmica de treball de l’Ajuntament i de la relació amb la ciutadania a la situació que estem vivint. Hem demostrat que estem preparats i avançant a bona velocitat cap a l’administració electrònica, que ha de ser el futur de la relació ciutadania-administració”.

En aquest sentit, el regidor veu una oportunitat en aquests canvis que ha calgut adoptar: “El que estem vivint és una oportunitat per acostumar-nos a noves formes de treballar i de fer, i hem de vetllar perquè un cop tornem a la nova normalitat seguim apostant per aquesta via electrònica. Al final la manera que tenim com a administració d’estar més aprop de la ciutadania és estant al seu telèfon, tauleta o ordinador”. Entre els tràmits més sol·licitats a l’Ajuntament, destaquen els relacionats amb Serveis Viaris i Mobilitat, l’Oficina Local d’Habitatge, Urbanisme, Llicències Urbanístiques, Recaptació o Participació Ciutadana, entre d’altres.

Més fàcil amb IdCAT Mòbil
Per facilitar a la ciutadania la tramitació en línia durant aquest estat d’alarma s’ha habilitat que molts d’aquests tràmits es puguin fer amb IdCat Mòbil . Es tracta d’un sistema d’identificació i signatura que es basa en el lliurament d’un codi d’un sol ús al telèfon mòbil. El procediment per donar-se d’alta és immediat, no cal instal·lar-se res, i funciona amb ordinadors, mòbils i tauletes. Es tracta d’una manera segura, fàcil i àgil d’identificar-se en els tràmits i gestions amb l’Administració per Internet.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El Ple del Consell Comarcal del Garraf se centra en la gestió de la crisi sanitària per la Covid-19

Notícia següent

La nova mobilitat a VNG. Improvisació i sense consens

Notícies relacionades