El Ral·li Internacional de Cotxes d’Època Barcelona-Sitges ha celebrat aquest diumenge la seva 67a edició amb l’interès de centenars de persones. Enguany i amb un sol radiant han circulat entre la ciutat comtal i la Blanca Subur 76 automòbils i 11 motos davant d’un públic fidel i incondicional.
El tret de sortida a la caravana de cotxes el van donar des de la plaça Sant Jaume l’alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell, i el regidor de Cultura i Indústries Creatives de l’Ajuntament de Barcelona, Xavier Marcé quan minuts després de dos quarts d’onze del matí. Un any més, el Ral·li ha representat per a la majoria dels inscrits la millor oportunitat per lluir les seves joies històriques sobre rodes.
Antiguitat en augment
Gairebé tres de cada quatre superaven el segle d’antiguitat, una tendència que es preveu que vagi en augment, tenint en compte que per participar oficialment en el Ral·li els cotxes han d’haver estat fabricats, a tot tardar, l’any 1928 (1938 en el cas de les motos). Especialment notori va ser el retrobament amb el Ford T de 1927 propietat de Santiago Peribañez, una unitat amb matrícula de Saragossa que va participar en la primera edició del Ral·li, celebrada l’any 1959.
També van cridar l’atenció els dos vehicles aportats per Škoda, patrocinador de la prova: un Laurin & Klement de 1926 i un Škoda 645 que, per ser de 1930, es va sumar a la caravana, però fora de concurs. Com a model més antic de tots els inscrits, el Renault Type G de 1901, propietat de Cèsar Pau Alentorn, tornava a tenir el privilegi de sortir en primer lloc des de la plaça Sant Jaume de Barcelona, tal com ja va passar l’any anterior.
Les obres que s’estan duent a terme en el cèntric passeig barceloní van obligar a modificar l’itinerari del Ral·li, que per primera vegada en la seva història passar pel costat del monument a Colom. La caravana de cotxes va circular per diferents poblacions, la carretera de les Costes del Garraf i també pels carrers Sitges davant de centenars de persones.
El Ral·li Internacional de Cotxes d’Època Barcelona-Sitges 2024 és organitzat per Foment de Sitges, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Sitges i l’Ajuntament de Barcelona.
CLASSIFICACIONS 2025
GRUP I – Fins a 1908
- 1r – núm. 4 Juan M. Carbonell – Chenard Walker Sport – 1907
- 2n – núm. 6 José Orriols – Wolseley Siddeley – 1908
- 3r – núm. 5 Serge Rinero – Peugeot 92 sport – 1907
GRUP II – De 1909 a 1914
- 1r – núm. 8 Michelle Miresse – Unic Phaeton C2 – 1909
- 2n – núm. 16 Jean Pierre Gelis – Panhard Levassor X19 – 1913
- 3r – núm. 11 Vicente Ramos – Ford T – 1911
GRUP III – De 1915 a 1920
- 1r – núm. 25 Eliane Fougere – Delage CO – 1917
- 2n – núm. 22 Alexis Llaveria – Delahaye Type Coupe – 1917
- 3r – núm. 19 Luis Sousa Ribeiro – Ford T Speedster – 1915
GRUP IV – De 1921 a 1928
- 1r – núm. 40 Humberto Ros – Fiat 501 – 1923
- 2n – núm. 39 Quim Martí – Ford T – 1923
- 3r – núm. 43 Jaume Vila – Hispano Suiza T48 – 1924
CLASSIFICACIÓ MOTOS
- 1r – núm. 9 Javier Serrano – Harley Davidson WL 45 (737cc) – 1937
- 2n – núm. 8 Miquel Juncosa – Saroléa 600cc Super Sport – 1936
- 3r – núm. 4 David Gómez – Norton ES2 – 1936
PREMI RACC AL PARTICIPANT MÉS JOVE
- Núm. 64 – Lorenzo Calsina
PREMI “AMIGOS DE LOS COCHES VETERANOS AL CONDUCTOR MÁS LONGEVO”
- Núm. 68 – Domingo Torné
PREMI FEDERACIÓ CATALANA DE COTXES HISTÒRICS
- Núm. 63 – Santiago Peribáñez – Ford T 1927
PREMI CLÀSSIC MOTOR CLUB DEL BAGES AL COTXE MÉS ANTIC
- Núm. 1 – César Pau – Renault Type G – 1901
PREMI VETERAN CAR CLUB
- Núm. 53 – Anton Ferrer – Amilcar CGS – 1924
PREMIS A L’ELEGÀNCIA
- 1r – núm. 51 Antoni Isern
- 2n – núm. 21 Família Arderiu Freixa
- 3r – núm. 40 Humberto Ros
- 4t – núm. 27 Josep Muntaner 5è – núm. 26 Olga Torras
PREMI ELEGÀNCIA MOTOS
- 1r – núm. 9 Javier Serrano
PREMI ELEGÀNCIA INFANTIL
- Moto núm. 11 – Oliver Gómez Cotxe núm. 2 – Biel Llaveria
PREMI GEMMA TOSCAS A LA SENYORA MÉS ELEGANT
- Mdme. Gelis (núm. 16)