Dimecres, 16 d'abril de 2025
És notícia

Nou èxit del Ral·li Internacional de Cotxes d’Època Barcelona-Sitges

Avatar photo
L’esdeveniment ha tornat a despertar l’atenció de centenars de persones que no es van voler perdre el pas dels vehicles d’època
67 Ral·li Internacional de Cotxes d’Època Barcelona-Sitges

El Ral·li Internacional de Cotxes d’Època Barcelona-Sitges ha celebrat aquest diumenge la seva 67a edició amb l’interès de centenars de persones. Enguany i amb un sol radiant han circulat entre la ciutat comtal i la Blanca Subur 76 automòbils i 11 motos davant d’un públic fidel i incondicional.

67 Ral·li Internacional de Cotxes d’Època Barcelona-Sitges

El tret de sortida a la caravana de cotxes el van donar des de la plaça Sant Jaume l’alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell, i el regidor de Cultura i Indústries Creatives de l’Ajuntament de Barcelona, Xavier Marcé quan minuts després de dos quarts d’onze del matí. Un any més, el Ral·li ha representat per a la majoria dels inscrits la millor oportunitat per lluir les seves joies històriques sobre rodes.

67 Ral·li Internacional de Cotxes d’Època Barcelona-Sitges

 

Antiguitat en augment

Gairebé tres de cada quatre superaven el segle d’antiguitat, una tendència que es preveu que vagi en augment, tenint en compte que per participar oficialment en el Ral·li els cotxes han d’haver estat fabricats, a tot tardar, l’any 1928 (1938 en el cas de les motos). Especialment notori va ser el retrobament amb el Ford T de 1927 propietat de Santiago Peribañez, una unitat amb matrícula de Saragossa que va participar en la primera edició del Ral·li, celebrada l’any 1959.

67 Ral·li Internacional de Cotxes d’Època Barcelona-Sitges

També van cridar l’atenció els dos vehicles aportats per Škoda, patrocinador de la prova: un Laurin & Klement de 1926 i un Škoda 645 que, per ser de 1930, es va sumar a la caravana, però fora de concurs. Com a model més antic de tots els inscrits, el Renault Type G de 1901, propietat de Cèsar Pau Alentorn, tornava a tenir el privilegi de sortir en primer lloc des de la plaça Sant Jaume de Barcelona, tal com ja va passar l’any anterior.

67 Ral·li Internacional de Cotxes d’Època Barcelona-Sitges

Les obres que s’estan duent a terme en el cèntric passeig barceloní van obligar a modificar l’itinerari del Ral·li, que per primera vegada en la seva història passar pel costat del monument a Colom. La caravana de cotxes va circular per diferents poblacions, la carretera de les Costes del Garraf i també pels carrers Sitges davant de centenars de persones.

El Ral·li Internacional de Cotxes d’Època Barcelona-Sitges 2024 és organitzat per Foment de Sitges, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Sitges i l’Ajuntament de Barcelona.

67 Ral·li Internacional de Cotxes d’Època Barcelona-Sitges

 

CLASSIFICACIONS 2025

GRUP I – Fins a 1908

  • 1r – núm. 4 Juan M. Carbonell – Chenard Walker Sport – 1907
  • 2n – núm. 6 José Orriols – Wolseley Siddeley – 1908
  • 3r – núm. 5 Serge Rinero – Peugeot 92 sport – 1907

GRUP II – De 1909 a 1914

  • 1r – núm. 8 Michelle Miresse – Unic Phaeton C2 – 1909
  • 2n – núm. 16 Jean Pierre Gelis – Panhard Levassor X19 – 1913
  • 3r – núm. 11 Vicente Ramos – Ford T – 1911

GRUP III – De 1915 a 1920

  • 1r – núm. 25 Eliane Fougere – Delage CO – 1917
  • 2n – núm. 22 Alexis Llaveria – Delahaye Type Coupe – 1917
  • 3r – núm. 19 Luis Sousa Ribeiro – Ford T Speedster – 1915

GRUP IV – De 1921 a 1928

  • 1r – núm. 40 Humberto Ros – Fiat 501 – 1923
  • 2n – núm. 39 Quim Martí – Ford T – 1923
  • 3r – núm. 43 Jaume Vila – Hispano Suiza T48 – 1924

CLASSIFICACIÓ MOTOS

  • 1r – núm. 9 Javier Serrano – Harley Davidson WL 45 (737cc) – 1937
  • 2n – núm. 8 Miquel Juncosa – Saroléa 600cc Super Sport – 1936
  • 3r – núm. 4 David Gómez – Norton ES2 – 1936

PREMI RACC AL PARTICIPANT MÉS JOVE

  • Núm. 64 – Lorenzo Calsina

PREMI “AMIGOS DE LOS COCHES VETERANOS AL CONDUCTOR MÁS LONGEVO”

  • Núm. 68 – Domingo Torné

PREMI FEDERACIÓ CATALANA DE COTXES HISTÒRICS

  • Núm. 63 – Santiago Peribáñez – Ford T 1927

PREMI CLÀSSIC MOTOR CLUB DEL BAGES AL COTXE MÉS ANTIC

  • Núm. 1 – César Pau – Renault Type G – 1901

PREMI VETERAN CAR CLUB

  • Núm. 53 – Anton Ferrer – Amilcar CGS – 1924

PREMIS A L’ELEGÀNCIA

  • 1r – núm. 51 Antoni Isern
  • 2n – núm. 21 Família Arderiu Freixa
  • 3r – núm. 40 Humberto Ros
  • 4t – núm. 27 Josep Muntaner 5è – núm. 26 Olga Torras

PREMI ELEGÀNCIA MOTOS

  • 1r – núm. 9 Javier Serrano

PREMI ELEGÀNCIA INFANTIL

  • Moto núm. 11 – Oliver Gómez Cotxe núm. 2 – Biel Llaveria

PREMI GEMMA TOSCAS A LA SENYORA MÉS ELEGANT

  •  Mdme. Gelis (núm. 16)
Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
banc-sabadell-acn

Transfereix per error 130.000 €, denuncia al banc Sabadell i acaba perdent

Notícia següent

Sorpresa dels Mossos en un accident de cotxe a Girona: La conductora tenia 14 anys

Notícies relacionades