Dissabte, 20 d'abril de 2024
És notícia

L’OMIC de VNG alerta de fraus per Internet durant el confinament

Avatar photo

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor atén les consultes de la ciutadania per telèfon i per correu electrònic

Imatge de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú. Foto: Aj. VNG

L’OMIC de Vilanova i la Geltrú alerta la ciutadania de possibles fraus per Internet, en aquests moments en que tothom es relaciona a través de les xarxes. L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor atén aquests dies les consultes de les persones usuàries que arriben via correu electrònic a [email protected], a través del telèfon 93-893.55.55, o les reclamacions que arriben a través de la Carpeta Ciutadana. L’horari d’atenció telefònica és l’habitual de l’Oficina: de 9.30 a 14 h.

Aquestes setmanes en que molts usuaris es connecten a la xarxa des de diversos dispositius i amb aplicacions i programari nou, estan proliferant les estafes o fraus per Internet, a banda de l’enviament de correus electrònics que adjunten virus informàtics o que serveixen per robar dades o suplantar la identitat dels usuaris. És per això que l’OMIC ha difòs les recomanacions de l’Agència Catalana del Consum sobre la seguretat a Internet.

A la pàgina del web de l’OMIC també s’inclou un apartat de consells i recomanacions diverses, algunes relacionades amb la Covid-19.
Tota la informació, aquí.

Des de l’OMIC s’adverteix a les empreses que un dels fraus més comuns aquests dies és un correu electrònic maliciós que suplanta l’Organisme Estatal d’Inspecció de Treball i Seguretat Socal (ITSS).
L’OMIC recomana en aquests casos seguir les recomanacions de la Generalitat per evitar el frau digital.
O per practicar hàbits cibersaludables des de casa.
També recomana vistiar les pàgines sobre ciberseguretat de la Diputació de Barcelona.
I les recomanacions dels Mossos d’Esquadra per evitar les estafes cibernètiques relacionades amb el coronavirus.

En darrer lloc, l’Agència de Ciberseguretat de Catalunya alerta la ciutadania dels ciberfraus i ciberdelictes relacionats amb la SARS-CoV-2. S’ha constatat un increment de l’activitat cibercriminal que aprofita la situació d’excepcionalitat actual per difondre campanyes malicioses per obtenir accés a dades sensibles.

D’altra banda, l’OMIC de Vilanova i la Geltrú pot assessorar i informar les persones consumidores en casos de fraus que s’estan donant aquests dies no relacionats amb la informàtica, com la visita de falsos sanitaris a domicili que es presenten per fer el test del coronavirus sense haver estat citats prèviament, i que aprofiten per entrar als habitatges. També han atès alguna consulta de consumidors que es queixen pels preus abusius de les mascaretes, el gel desinfectant o els guants a les farmàcies en aquests moments de desabastiment. En aquest sentit, l’OMIC recorda que el preu sobre aquests productes és lliure mentre el govern no digui el contrari.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El Pacte per l’Ocupació es reuneix amb diverses entitats per treballar un pla de contingència davant la crisi per la Covid-19

Notícia següent

Repte per reduir la petjada ambiental del sector tecnològic a Barcelona

Notícies relacionades