L’OMIC de Vilanova i la Geltrú gestiona 1500 consultes en un any

L'any 2022 l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor va recuperar la normalitat en l'atenció al públic, després del període de pandèmia

temps lectura-Temps de lectura: 2 minuts

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor, OMIC, de Vilanova i la Geltrú va gestionar l’any 2022 un total de 1.495 sol·licituds. D’aquestes, 972 eren reclamacions que en el 97% es van resoldre satisfactòriament.

 

Avui, 15 de març, Dia Mundial de les Persones Consumidores, l’OMIC ha presentat les dades de 2022, on destaquen xifres com la quantitat de diners que han aconseguit rescabalar, 247.864,31 €, i l’excel·lent valoració que els usuaris fan del servei, 9,18 punts.

 

Una cinquena part de les reclamacions, el 21,07%, corresponen a demandes sobre subministraments (aigua, electricitat i gas). El 16% a telefonia, el 13% a comerç, el 10% a entitats bancàries, i un 9% a productes.

 

El regidor de Promoció Econòmica, Adrià Guevara, qualifica les dades com a “molt bones, malauradament, perquè vol dir que el servei funciona, però també que la ciutadania té necessitat de reclamar”. Guevara destaca que l’OMIC és un servei consolidat “i una oficina de referència a la ciutat i a la comarca” i posa de relleu la feina tècnica, “el nombre de reclamacions és molt semblant a anys anteriors, però s’han fet reclamacions per valor de més diners. Això” diu Guevara “és un mèrit tècnic, perquè com més diners es reclamen més complexa és la reclamació”.

 

Carme Dastis, cap de Promoció Econòmica, alerta especialment sobre el creixement el darrer any dels fraus cibernètics, “és molt fàcil caure-hi”. Dastis recorda que “davant de qualsevol dubte, les persones es poden adreçar a l’OMIC per telèfon, per correu electrònic o presencialment”.

 

L’any 2022 l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor va recuperar la normalitat en l’atenció al públic, després del període de pandèmia, i també va reprendre els tallers educatius a les escoles i instituts de VNG, amb activitats que han arribat a 650 alumnes. El regidor de Promoció Econòmica considera molt important “recuperar la proximitat amb la ciutadania”.

 

Altres activitats destacades de l’Oficina han estat les inspeccions puntuals en establiments, un total de 28, i un programa d’informació i resolució de dubtes a Canal Blau Ràdio, que s’emet mensualment.

 

L’OMIC de Vilanova i la Geltrú des de 1986

L’Oficina és un servei totalment gratuït, en marxa a Vilanova i la Geltrú des de l’any 1986. Està ubicada al núm. 10 de la plaça de la Vila, i ofereix:

  • Informació i assessorament sobre drets com a persones consumidores.
  • Gestió de queixes, reclamacions i denúncies de persones residents a VNG i d’establiments i empreses ubicats a la ciutat.
  • Informació de la legislació i normativa en matèria de consum.
  • Lliurament de fulls de reclamació a comerços i empreses.
  • Mediació i conciliació en cas de conflicte entre les parts.
  • Campanyes i accions formatives sobre consum.

L’OMIC realitza al llarg de l’any diferents campanyes informatives a través de les xarxes socials municipals, relacionades amb temàtiques d’actualitat. Enguany, a més, també a renovat el seu lloc web.