L’Escola Municipal de Persones Adultes de l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes continua la majoria dels ensenyamentsper via telemàticaaquest dies -i així ho farà al llarg del proper trimestre- amb l’objectiu de donar continuïtat als cursos reglats i mantenir el màxim nombre d’alumnes deles formacions ja iniciats, seguint les orientacions i directriusestablertes.
L’Escola ha pogut donar continuïtat a la majoria dels ensenyaments: els dos cursos de GES (Graduat en ESO), el Curs de Preparació a la prova d’Accés a Cicles Formatius de Grau Superior (CFGS), la Prova d’Accés a la Universitat per majors de 25 anys i els cinc grups oficials d’Anglès. Només el curs de castellà per a estrangers s’ha hagut de suspendre i el d’Anglès Perfeccionament que no ha arribat a iniciar-se en ser semestral.
Les escoles de persones adulteses caracteritzen pel pes que l’ensenyament presencial té en els seus diversos grups, el contacte directe, la càrrega lectiva i el diàleg entre l’alumnat i els docents, més enllà de les diverses formes de comunicació que permet la tecnologia. Per aquest motiu, l’equip docent del centre municipal està treballa per a establir el major grau de contacte regular amb l’alumnat matriculat per oferir-los suport i mantenir l’assoliment dels continguts programats. També en aquells casos que no disposen de suficients eines i recursos per seguir les classes a distància.
La resposta de l’alumnat a aquest nova situació de modalitat no presencial ha estat satisfactòria. Pel que fa els cursos amb titulació, els estudis pel GES han estat seguits amb bastant d’èxit. Només un 3% no ha respòs a cap dels mòduls. Quant al grup d’accés a CFGS, que es va veure sorprès per la suspensió de les inscripcions de la prova i de la data de realització de l’examen convocat pel Departament d’Ensenyament, han anat responent amb més o menys assiduïtat. Per últim, els quatres grups d’Anglès, estructurats en tres nivells, han tingut un seguiment del 77%.
Els recursos utilitzats per adaptar les docències a la modalitat no presencial s’han implementat progressivament, perquè tot i que l’ensenyament de l’escola promou l’ús de les TIC aquest té un caràcter complementari. S’utilitza el correu electrònic i diverses eines telemàtiques per realitzar tasques com compartir continguts, l’edició de textos, videoconferències, tutorialspropis o de plataformes digitals, hemeroteques diverses, gravacions d’àudio, entre d’altres. L’experiència acumulada en tasques com l’IOC i la formació de l’equip docent en diverses modalitats d’ensenyament en línia, ha proporcionat les eines adients per afrontar aquestes circumstàncies.