Sitges debat sobre el futur de la vila com a destinació turística

La sisena de les jornades de participació ciutadana ‘T’hi sumes?’ ha posat damunt la taula aquest dimarts la importància de definir el model turístic, el paper dels empresaris, la descentralització del turisme i les eines per mesurar l’activitat

Imatge de la taula de turisme de Sitges. Cedida

Sota el títol ‘El futur de les destinacions turístiques madures’ s’ha celebrat aquest dimarts una taula rodona que ha comptat amb la participació d’Ángel Díaz, co-coordinador de l’Estratègia de Màrqueting Turístic de la Destinació Barcelona; Francesc Vila, gerent del Servei de Turisme de la Diputació de Barcelona; Àngels Pont, directora del Gabinet d’Estudis Socials i Opinió Pública; i Xavier Canalis, periodista d’Hosteltur i autor del nou llibre ‘Turisme i turistes’.

Durant la taula rodona, moderada per Xavier Canalis, es va debatre sobre la importància de definir el model de turisme, la descentralització dels moviments dels turistes, el paper dels empresaris en la definició del model i les eines per mesurar l’activitat turística de la ciutat.

L’acte va comptar amb l’explicació d’Ángel Díaz sobre les anomenades destinacions madures. Díaz va explicar que en el procés de formació d’aquestes ‘es dona un nou esquema de relació entre el sector privat, el sector públic i la comunitat’, donat l’augment de la complexitat de sectors que actuen en l’àmbit. A més, va explicar que cal plantejar-se amb quins indicadors de l’activitat turística es vol treballar, creant un nou marc de referència per obtenir informació dels visitants.

Àngels Pont va defensar que existeix ‘una visió positiva, una consciencia clara que el turisme és un dels motors econòmics. No només afecta als empresaris, sinó també a altres sectors o grups preocupats per la imatge del municipi. La gent aprova el turisme’. Pont va parlar també sobre els perills de la massificació i l’incivisme, i també sobre la implicació del sector privat.

Per la seva part, Francesc Vila va explicar que ‘Sitges té un gran valor per la seva composició. Sitges té coses que no tenen altres ciutats i això és un patrimoni’. L’oferta i la demanda han canviat, la destinació ha d’adaptar-se a les infraestructures i la tecnologia’. Segons Vila, cal preguntar-se si es vol estar en un transatlàntic o en un vaixell petit, fent un símil amb la dimensió del model turístic que es vol.

Amb la celebració de la taula rodona sobre turisme es tanquen les jornades participatives previstes per als mesos de novembre i desembre, tot i que està pendent la celebració de la jornada sobre platges per al mes de gener.