Sitges celebrarà el 14 de gener una jornada de Turisme adreçada a empresaris del sector turístic local

L’Hotel MIM Sitges acollirà de 9.00 h a 12.30 h la jornada, organitzada per la regidoria de Turisme amb l’objectiu de presentar i transferir els resultats de diferents estudis desenvolupats darrerament en el marc del pla d’acció de la Regidoria de Turisme

Imatge de la taula de turisme de Sitges. Cedida

L’Ajuntament de Sitges organitza el proper 14 de gener una jornada de Turisme de Sitges a l’Hotel MIM Sitges adreçada bàsicament a empresaris del sector turístic local per presentar i transferir els resultats de diferents estudis desenvolupats darrerament en el marc del pla d’acció de la Regidoria de Turisme. Al llarg del matí, s’abordaran en 5 sessions qüestions d’interès i actualitat de Sitges com a destinació turística. Per assistir-hi, cal fer una confirmació enviant un correu electrònic a [email protected]

La jornada començarà a les 9.00h amb la recepció als assistents i, tot seguit, a les 9.15 h amb la benvinguda de l’alcaldessa de Sitges i regidora de Turisme, Aurora Carbonell. Seguidamenttècnics de la Diputació de Barcelona explicaran què és el Tourism Data System i els avantatges que l’eina pot aportar. Es tracta d’una plataforma online que permet gestionar i analitzar l’evolució de l’activitat de cada allotjament i compara-la amb els globals de la destinació a la qual pertany.

Seguidament s’exposaran els avantatges i quin és el procediment per d’adherir-se al compromís Biosphere, tenint en compte que Sitges com a destinació està certificada des de l’any 2016 i que un dels objectius recollits en el pla de mandat és esdevenir destinació gold, el que implica que un determinat nombre d’empreses locals haurien d’adherir-se al compromís de Sitges. Posteriorment, el regidor de Serveis Urbans, Jaume Monasterio, detallarà com s’està aplicant el nou contracte de neteja i les millores que aquest suposa respecte de l’anterior.

Durant la segona part de la jornada es dedicarà a divulgar una de les línies de treball de la Regidoria de Turisme que es fa a través de la realització d’estudis i anàlisis estadístiques aportar dades i coneixement sobre la realitat del sector turístic local. Gesop, que és l’empresa que ha desenvolupat el treball, presentarà els resultats de l’estudi sobre la percepció del turisme entre els residents a Sitges. La darrera presentació serà la del perfil del turista i visitant de Sitges durant l’estiu 2019, treball que s’ha fet conjuntament amb l’empresa de telefonia Orange utilitzant una metodologia i tecnologia pionera.