Divendres, 19 d'abril de 2024
És notícia

L’associació veïnal Baix a Mar presenta una instància per la Nau de la Plaça del Port

Avatar photo

El document insta a l'Ajuntament que obligui a Ports de la Generalitat a enderrocar l'edificació

Imatge procedent de l’Associació Veïnal de Baix a Mar. Cedida

L’Associació de Veïns de Baix a Mar ha fet pública la instància presentada, amb data del 23 de desembre, a l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, i a la defensora de la ciutadania, on es demana que es prenguin mesures per aclarir quin és el futur de la nau ubicada a la Plaça del Port i que és popularment coneguda com a Nau Dradisa.

La Nau, que és propietat de Ports de la Generalitat, va ser aixecada l’any 1974 per acollir els Astilleros Morató, tot i que uns anys després va ser arrendada a la companyia Dradisa, Drassanes i Disseny SA. Des del venciment del contracte d’arrendament amb Dradisa fins a l’actualitat, l’edificació i les baixes condicions de salubritat que se’n deriven de la seva coberta d’amiant, han centrat un dels principals punts de debat a la ciutat.

En aquesta darrera instància presentada a l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, l’associació veïnal demana que es financi l’estudi de l’estat i perillositat dels elements de fibrociment de l’estructura. Tanmateix, per a la realització d’aquest estudi que té un cost de més de set mil euros, és necessari el consentiment d’accés a la Nau per part de qui n’ostenta la propietat.

Des del veïnat del Barri de Mar també s’insta al consistori vilanoví a què es demani a Ports l’enderroc de la Nau per tal d’acomplir amb el que l’Ajuntament diu que farà en el seu Pla d’Actuació Municipal, així com l’acompliment acordat tant en el Procés Participatiu com en el Concurs d’Idees en referència al projecte redactat pels serveis tècnics de l’Ajuntament i licitats per Ports de la Generalitat, per a l’execució del projecte de la Plaça del Port.

En base a les directrius traçades per la Unió Europea en l’eliminació de l’amiant i amb la data fixada en el 2032, des del barri de la marina també es demana que l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú faci incloure la Nau en la Comissió DESAMIANT-CAT per poder intervindre amb la major celeritat possible dins del programa establert en la Comissió per l’Erradicació de l’Amiant a Catalunya.

Així mateix, en la sol·licitud presentada des de l’ens veïnal lamenten la manca de sensibilitat per part de l’aleshores executiu de Neus LLoveras, el 2017, al considerar que des de l’Ajuntament es rebutjava la proposta de l’associació de fer constar l’enderrocament de la Nau en el nou Pla Especial del Port (PEP). En el mateix sentit, des de l’entitat fan palès que l’Ajuntament no va notificar sobre les modificacions realitzades al projecte, durant el 2019, i denuncien que es van assabentar a través de la CUP, quan ja no es podia realitzar cap al·legació al respecte.

Les noves modificacions de l’any 2019 tornen a reconèixer usos a l’edifici de la Nau i se li permet una nova rehabilitació. Davant d’aquesta possibilitat, des de l’Associació pretenen instar a Ports a no concedir cap tipus de llicència, ja que asseguren que “per rehabilitar la nau farien falta tants diners que faria necessària una nova concessió de més de quinze anys per poder-la amortitzar”.

D’altra banda, segons el registre de Planejament urbanístic de Catalunya, es pot observar que el Pla Especial del Port (PEP), tramitat el 2017 i modificat el 2019 pel seu òrgan corresponent, Ports de la Generalitat, encara no ha estat aprovat. A conseqüència d’aquest fet, encara preval el PEP aprovat el vint-i-cinc de maig de 2007, un element clau que encara permetria incorporar noves modificacions que decidirien el futur de la Nau.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Un milió i mig de persones visiten Reus durant la Campanya de Nadal

Notícia següent

Comença el primer judici per la presumpta corrupció a Torredembarra, l’origen del ‘cas 3%’

Notícies relacionades