La primera Jornada de turisme de Sitges del 2020 presenta les principals novetats del sector a nivell local

Avatar photo

La Jornada, celebrada a l’Hotel MiM Sitges, ha aplegat una setantena d’empreses turístiques locals. L ‘estudi sobre el perfil del turista i visitant de Sitges durant l’estiu del 2019 ha estat escollit per presentar-se a l’Smart Catolonia Congress que se celebrarà el 23 de gener

Imatge de la taula de turisme de Sitges. Cedida

La primera jornada de Turisme de Sitges del 2020, ha reunit avui dimarts una setantena d’empresaris del sector a nivell local a l’Hotel MiM Sitges. L’alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell, ha inaugurat la sessió que ha comptat amb cinc ponències. Aurora Carbonell ha assegurat que “l’Ajuntament de Sitges compta, per primera vegada, amb uns estudis que tenen dades actuals. Apostem per la innovació i continuar amb aquesta línia de treball a partir de la tecnologia i el Big Data –el volum massiu de dades-, per analitzar els resultats i establir estratègies per a la millora del sector”.

Durant la primera part de la jornada s’han tractat temes d’actualitat com el Tourism Data System, la sostenibilitat i el compromís Biosphere a càrrec de tècnics de la Diputació de Barcelona.

El regidor de Serveis Urbans, Jaume Monasterio, ha detallat el nou contracte de neteja i de pla de prevenció de residus de l’Ajuntament de Sitges basat en tres eixos principals: més recursos, més sensibilització i facilitats per reciclar. Segons Jaume Monasterio, amb el nou contracte “l’Ajuntament posarà tots els recursos necessaris per donar resposta a les necessitats de la vila. La implementació del nou contracte estarà acabat d’implementar a finals de març”. El regidor ha remarcat també que “volem recuperar l’esperit de la campanya Sitges Net”.

Al llarg de la segona part de la jornada s’han presentat els resultats d’estudis destacats per a la vila. L’empresa GESOP ha exposat les dades del primer estudi d’opinió del resident sobre el turisme. Entre les conclusions destaquen que en termes generals la situació del municipi és valorada de forma positiva. Prop d’un 90% se sent satisfet de viure a Sitges.

La gran majoria dels entrevistats considera que el turisme és bo per Sitges. De cara el futur, els entrevistats es mostren favorables a continuar fomentant el turisme, sense que això signifiqui incrementar el nombre. Existeix una opinió estesa entre els enquestats que s’estaria arribant al límit per absorbir més turistes.

La regidoria de Turisme ha presentat l’estudi sobre el perfil del turista i visitant de Sitges durant l’estiu del 2019, un estudi pioner, realitzat amb la companyia telefònica Orange, arran del qual s’han obtingut dades concretes del perfil del turista i el visitant de Sitges de l’estiu del 2019. L’estudi assenyala que el turisme estranger és majoritari, i la nacionalitat francesa és la més nombrosa amb un 34%. L’anàlisi també conclou que l’activitat turística té un comportament constant i sostingut i que el turista nacional té un cicle d’arribada i sortida de cap de setmana, i ajusta la seva arribada i sortida a esdeveniments importants concrets

L’estudi ha estat escollit per presentar-se a l’Smart Catolonia Congress que se celebrarà el 23 de gener.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Pau Ricomà decreta dos dies de dol oficial per l’explosió a IQOXE

Notícia següent

El zoològic particular de l’escultor Miquel Aparici arriba a Sitges

Notícies relacionades