Dimarts, 19 de març de 2024
És notícia

La innovació en realitat virtual es consolida a Sitges Cocoon

Avatar photo

A la Secció Oficial VR 360, tecnologia punta i cinema s'uneixen per immergir l'espectador a una altra realitat fantàstica, amb les millors experiències XR de l'any

Logo del Festival. Cedida

Els millors continguts immersius XR es tornaran a trobar un any més a l’espai VR Cinema del Centre Cultural Miramar de Sitges. Un total de 20 peces internacionals conformen la secció oficial a competició d’enguany, que gràcies a la tecnologia Samsung, HTC-Vive i Oculus transportaran el públic a un món sorprenent d’experiències de realitat virtual on el terror, la ciència-ficció, la fantasia, l’animació i l’experimental es convertiran per una estona en l’únic company de viatge. Els espectadors de Sitges Cocoon disposaran, prèvia recollida d’entrada i reserva d’hora, de 60 minuts per escollir una o vàries de les peces a competició.

Com cada any, la secció comptarà amb una àmplia varietat de gèneres i propostes per a tots els gustos, aguant i edats. Des d’experiències d’animació per a tots els públics com Bonfire i Crow: The Legend, de la prestigiosa productora nord-americana Baobab Studios i dirigides per l’expert en animació 3D, Eric Darnell (Antz), o l’apassionant Gloomy Eyes de Fernando Maldonado i Jorge Tereso, una història d’amor juvenil amb un zombie adolescent de protagonista i amb Colin Farrell de narrador. En l’apartat de ciència-ficció, tres propostes espectaculars: Mechanical Souls de la directora Gaëlle Mourre i 7 Lives de Jan Kounen (Dobermann), dues peces en la línia de Black Mirror i Live Strea m by YUKI de Tsung-Han TSAI, una divertida i punyent sàtira taiwanesa sobre l’arma de doble fil que poden ser les xarxes socials.

El terror també tindrà el seu lloc preferent a la realitat virtual, reservat només per a un públic valent disposat a endinsar-se a la fantasmagòrica i intensa experiència japonesa Ghost Reality de Hajime Ohata, participar del thriller interactiu Pagan Peak VR de Ioulia Isserlis i Max Sacker, deixar-se endur per la hipnòtica experiència turca Floodplain de Deniz Tortum, el misteri interactiu de Kobold de Max Sacker, la sinistra tortura australiana en primera persona de Guy Norris, The Peeler, o descobrir la première mundial a Sitges Cocoon de la taiwanesa Vicious Circle de Chun-Yu LAI. I parlant d’experiències sorprenents i difícils d’oblidar, destacar també la nova perip&egra ve;cia que barreja stop motion i CGI, Gymnasia, de Chris Lavis i Maciek Szczerbowski, de la productora avantguardista Felix & Paul Studios; Ghost in the Shell: Ghost Chaser d’Hiroaki Higashi, la nova entrega de la saga produïda per Production I.G.; i Ray Sparks, la seqüela de Ray dels espanyols Rafael Pavon i Roberto Romero.

Un jurat internacional format per Isadora García (professora i investigadora acadèmica de la Universitat Internacional de Catalunya, guanyadora del primer premi dels XXX Premis CAC 2018 a la investigació sobre comunicació audiovisual), Albert Pintó (director de Matar a Dios, pel·lícula guanyadora del premi del públic a Sitges 2017 i del film de terror pendent d’estrenar-se, Malasaña32) i Daniel Cohen (fan del cinema de gènere des d’adolescent i director del Festival Europeu de Cinema Fantàstic d’Estrasburg) seran els encarregats de decidir quina de les 20 experiències XR a competició serà la guanyadora de l’edició d’enguany.

Col·laboracions, instal·lacions i tallers

El Festival compta per primera vegada amb una col·laboració fantàstica per a tots els amants de la realitat virtual. Gràcies a VRrOOm, una innovadora plataforma de VOD per a continguts de VR, creada per Louis Cacciuttolo i al Festival Europeu de Cinema Fantàstic d’Estrasburg, alguns dels continguts seleccionats al Festival d’Estrasburg a competició aquest any es podran veure de forma gratuïta del 4 al 8 d’octubre al Centre Cultural Miramar, incloent l’esperada Star Wars Vader Immortal, amb tecnologia Oculus Quest. I a partir del 12 d’octubre fins al 22 de novembre, també es podrà veure a la plataforma VRrOOm una selecció conjunta entre festivals de forma totalment gratuïta i des de qualsevol racó del planeta.

A més de la tecnologia Samsung que acompanya la secció des dels seus orígens, aquest any Sitges Cocoon comptarà amb equips Oculus i HTC VIVE per fer créixer l’experiència immersiva i descobrir al públic les infinites possibilitats que ofereix l’XR en l’actualitat. Gràcies a la productora barcelonina Ekisolid, fundada per David Herrero, enguany hi haurà dos simuladors d’experiències interactives, únics i personalitzats per a Sitges: per una banda, The Lost Idol, una cinta de córrer des d’on el públic haurà d’escapar dels perills d’una selva virtual -amb detalls i clicades d’ull al Festival- al més pur estil d’Indiana Jones. I per l’altra, Mad Run XR, inspirada en el món post-apocalíptic de Mad Max, on el participant, al volant d’un Dodge Challenger, haur&a grave; d’aconseguir les últimes gotes de gasolina en un mon apocalíptic abans no sigui massa tard. En aquest cas, l’habilitat tindrà premi. L’usuari que aconsegueixi la millor puntuació guanyarà una entrada doble per a la clausura del Festival. Les dues instal·lacions seran totalment gratuïtes, amb accés per ordre d’arribada i estaran ubicades a la planta baixa del Centre Cultural Miramar.

El Festival segueix apostant pel futur de les noves tecnologies i els continguts XR lligats al cinema. Per aquest motiu, Sitges Cocoon aquest any formarà part de les Industry Talks del Festival, amb l’organització de 3 conferències dedicades a la realitat virtual el divendres, 11 d’octubre. The ESCAC XR Experience, projecte impulsat pel flamant laboratori de VR que l’ESCAC va estrenar fa uns mesos, ens parlaran d’una experiència interactiva molt sensorial que ja van poder mostrar al Sónar+D. A Stories of the Future _ Storytelling, innovació & tecnologies emergents, Marta Ordeig, una apassionada emprenedora que ha portat les seves idees i tallers fins a Silicon Valley explorarà la relació entre les tecnologies emergents, la narració de contes i com interactuen per dissenyar el futur. I Roberto Romero i Rafael Pavon, figures del sector molt respecta des a nivell internacional, tancaran l’apartat de conferències sobre realitat virtual amb Més enllà de Ray, on explicaran els secrets que hi ha darrere la seva última creació, Ray Sparks, la versió interactiva de la seva anterior experiència, Ray, que el 2017 va aconseguir una menció especial al Festival.

Espais i accés

Les projeccions tindran lloc al VR Cinema, sala de cinema de realitat virtual, ubicada al Centre Cultural Miramar on principalment a través de telèfons mòbils i ulleres GEAR VR de Samsung –col·laborador tecnològic del Festival– l’espectador podrà gaudir d’experiències immersives.

L’entrada a tots els espais, projeccions i activitats és totalment gratuïta. Per facilitar l’accés, a primera hora del matí, el públic podrà recollir una entrada per a la sessió en horari disponible que més li convingui. Seran sessions de 60 minuts, on l’espectador podrà escollir els continguts que més l’interessin.

Programació Sitges Cocoon 2019 a competició

7 Lives França, Luxemburg i Bèlgica, 2019. Direcció: Jan Kounen, 20’

A Memory of the wind Corea del Sud, 2019. Direcció: Park Heungsik, 19’

Ayahuasca – Kosmik Journey França i Luxemburg, 2019. Direcció: Jan Kounen, 18’

Bonfire EUA, 2019. Direcció: Eric Darnell, 18’

Conscious Existence Alemanya, 2018. Direcció: Marc Zimmermann, 12’

Crow: The Legend EUA, 2018. Direcció: Eric Darnell, 22’

Floodplain Turquia, 2018. Direcció: Deniz Tortum, 13’

Ghost in the Shell: Ghost Chaser Japó, 2018. Direcció: Hiroaki Higashi, 8’

Ghost Reality Japó, 2018. Direcció: Hajime Ohata, 15’

Gloomy Eyes França, Argentina, Taiwán i EUA, 2019. Direcció: Jorge Tereso i Fernando Maldonado, 15’

Gymnasia Canadà, 2019. Direcció: Chris Lavis and Maciek Szczerbowkski, 6’

Heart of DarknessAustràlia, 2019. Direcció: Stuart Campbell, 13’

Kobold VR Experience Alemanya, 2018. Direcció: Max Sacker, 20-30’

Live Stream from YUKI <3 Taiwan, 2018. Direcció: Tsung-Han TSAI, 12’

Mad Run XR Espaya, 2019. Direcció: David Herrero, 4’

Mechanical Souls França, Taiwan, 2019. Direcció: Gaëlle Mourre, 17’

Pagan Peak VR Alemanya, 2019. Direcció: Ioulia Isserlis i Max Sacker, 45’

Ray Sparks Espanya, 2019. Direcció: Rafael Pavon, 10’

The Peeler Austràlia, 2018. Direcció: Harrison Norris , 5’

Vicious Circle Taiwan, 2019. Direcció: Chun-Yu LAI, 17’

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El Ple de VNG fa front comú contra els talls de subministrament a les llars vulnerables

Notícia següent

Detingut un conductor temerari sense permís després de saltar-se un control dels Mossos d’Esquadra

Notícies relacionades