El Govern aprova el projecte executiu per construir el carril segregat que unirà el càmping Vilanova Park i VNG

La construcció d'aquest carril per a vianants i bicis paral·lel a la carretera BV-2115 té un cost d'1,2 M d'euros

0
605

La Junta de Govern Local ha aprovat inicialment aquest dimarts el projecte executiu per a la construcció d’un carril segregat per a bicicletes i vianants que uneixi el Càmping Vilanova Park amb la ronda Ibèrica de Vilanova i la Geltrú. Aquest projecte, que té un cost aproximat d’1,2 milions d’euros es preveu que es pugui executar durant el 2020 i en funcionament a l’estiu d’aquell mateix any. L’alcaldessa de la ciutat, Neus Lloveras, ha expressat la satisfacció del Govern“de veure com avança un projecte que es va iniciar l’any 2015 amb l’objectiu de treballar per facilitar l’activitat econòmica de la ciutat aprofitant tots els potencials que tenim, un dels quals el sector turísitc”. L’alcaldessa Lloveras ha destacat que “el projecte dóna resposta a les demandes en matèria de seguretat viària però també de connexió entre aquest establiment turístic i la ciutat”.

El projecte ha estat redactat a través de la Diputació de Barcelona i contempla la construcció d’un carril segregat paral·lel a la carretera BV-2115 (carretera de l’Arboç) que connectarà el càmping Vilanova Park amb el nucli urbà de la capital del Garraf. Es tracta d’un traçat de poc més de 2 km de distància que discorrerà pel marge de la banda de mar de la carretera de l’Arboç, mitjançant un carril segregat per a vianants i bicicletes d’una amplada de 2,50 m amb dos carrils de circulació de paviment asfàltic de color vermell.

El regidor de Promoció de Ciutat, Comunicació i Joventut, Jordi Medina ha manifestat que “aquest projecte a banda de ser necessari i esperat a nivell de millora de la circulació i de seguretat viària, és també una oportunitat per projectar la ciutat”. Segons Jordi Medina,“tenim un dels millors càmpings a nivell europeu i és l’equipament amb una major oferta de llits a la nostra ciutat i la presentació de Vilanova i la Geltru per a molts turistes estrangers”. En aquest sentit, el regidor de Promoció de Ciutat ha afirmat quedes del nou govern, apostem per un turisme sostenible i de qualitat i treballem de forma continuada i conjuntament amb els diferents sectors implicats.

El punt de connexió amb el nucli urbà serà a la rotonda amb la ronda Ibèrica on actualment ja hi ha un carril bici. Quant al creuament del torrent de Sant Joan, el projecte contempla la construcció d’una passera metàl·lica amb baranes de fusta que doni continuïtat al recorregut del nou carril.

L’aprovació inicial per part de la Junta de Govern Local del projecte executiu és el punt de partida per a la materialització d’aquest carril per a bicis i vianants, un cop el Ple de l’Ajuntament en ratifiqui l’aprovació. Per poder finançar-ne la construcció l’Ajuntament de la ciutat ha sol·licitat una subvenció per valor de 400.000 euros al Fons de Foment del Turisme 2018-2020 del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, que ha comptat amb el suport de diferents agents econòmics i del sector turístic de la capital del Garraf així com també als fons europeus FEDER.

Segons ha explicat el regidor Medina, “aquest és un primer pas per desenvolupar tot un itinerari que connecti els establiments hotelers i els càmpings amb els diferents atractius turístics de VNG”. Aquest és un projecte, ha dit Jordi Medina, que “complementarà el mapa d’¡tineraris turístics de Vilanova i la Geltrú que es presentarà a la tardor”.

FER UN COMENTARI