Inse Rail projectarà la connexió ferroviària del centre logístic multi modal de la Llagosta amb el Corredor Mediterrani

Avatar photo

El contracte per a desenvolupar el projecte s'ha adjudicat per més de 660.000euros

660.000euros.

L’empresa d’Enginyeria Inse Rail ha rebut l’encàrrec d’ADIF per a la redacció del projecte de connexió ferroviària d’ample europeu de la plataforma multimodal de La Llagosta amb el Corredor Mediterrani. Inse Rail, que té la seva seu a Neàpolis, ha aconseguit aquesta adjudicació, per un import de mes de 660.000, associant-se amb Esteyco, una empresa consultora d’arquitectura civil i enginyeria que també compta amb experiència contrastada en la redacció de projectes al voltant d’infraestructures ferroviàries. Ambdues empreses s’han associat per aquest contracte constituint una unió temporal d’Empresa (UTE).

L’administrador de les infraestructures ferroviàries ha fet aquest encàrrec amb l’objectiu d’establir la connexió d’aquest centre logístic de La Llagosta amb el traçat del corredor mediterrani adaptant aquests traçats a l’ample de via europeu.

L’encàrrec a Inse Rail i Esteyco haurà de preveure el desenvolupament de les diferents fases del projecte en diversos horitzons temporals. El projecte haurà de contemplar també la possibilitat d’establir una connexió entre el ramal a projectar des de la terminal de La Llagosta fins a la frontera francesa i la via ja existent des de França a l’estació de Mollet.

L’objectiu és que, construint inicialment un únic ramal en direcció cap a França, els trens accedeixin des de la línia d’alta velocitat sense tallar aquesta línia, ja que l’entrecreuament es produiria en el ramal de l’actual nus de Mollet. D’aquesta manera el desenvolupament del projecte es pot fer en dues fases i obre la possibilitat que la construcció del ramal en sentit des de la frontera fins a la Llagosta es pugui fer a posteriori. Ara les dues empreses encarregades del projecte hauran de fer els estudis funcionals sobre els quals basaran la seva proposta d’un o dos projectes constructius.

La connexió amb el Corredor Mediterrani dels centres logístics de distribució dóna sentit a la funció del mateix corredor per esdevenir la via de sortida i distribució de les mercaderies cap a Europa. El fet que la plataforma connectada sigui multi-modal té encara més valor perquè aquests centres de distribució utilitzen unitats de transport intermodal (UTI) com contenidors o caixes mòbils que tant poden ser carregades en vaixells en trens o camions.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La Guàrdia Urbana de Reus dóna a conèixer la unitat de mediació

Notícia següent

El nou web de turisme de Tortosa potencia les experiències i emocions

Notícies relacionades