Amb un impacte d’uns 100.000 habitants i vora els 6 milions d’euros en 3 dies, Vilanova i la Geltrú acollia la 33a edició de la Fira de Novembre. El recinte firal, sempre obert al públic, tornava a ser a l’aire lliure amb més de 65.000 metres quadrats d’exposició. La d’aquest any reunia a 190 expositors, que suposava un 25% més que l’any passat. Entre les novetats d’enguany, l’espai de la plaça de la Vila, dedicat a mostrar els sectors emergents i innovadors de la ciutat.
Una ruta compresa en 130 stands i 58 carpes al llarg de la Rambla Principal i de la Pau, es concentrava el comerç local, les entitats, els serveis i l’alimentació. Aquest últim, un dels grans atractius any rere any amb tastos de productes locals, mostra de cerveses artesanes del Garraf i demostracions culinàries amb parades de productes típics del Garraf i altres zones de Catalunya.
LES PROPOSTES DE LA FIRA
Al Parc de Baix a Mar, es podia trobar el sector de l’automoció i la mobilitat, on es va celebrar la trobada de vehicles clàssics, exposició de vehicles històrics i karts elèctrics. Es calcula que s’hagin venut entre els 20 i 30 cotxes per marca amb el reclam de les ofertes.
A la plaça del Mercat estava destinat a les activitats familiars amb tallers per dibuixar, pintar i aprendre de forma didàctica. També hi havia jocs de taula o tallers de manga. A la plaça de les Neus, dedicat al temps de vi, com un espai representatiu de la fira que es fa el mes de juny amb diferents cellers.
Uns dies molt colorits on s’han programat activitats culturals i lúdiques com concerts, actuacions de grups de música locals, cercaviles, i altres espectacles que han animat els carrers de la ciutat durant els dies de la fira. També s’han dut a terme exposicions i conferències, fet que converteix la fira en una festa per a tota la família.
VILANOVA, CIUTAT INNOVADORA
Sota el lema “Emerge et Innovate” es volia donar visibilitat als reptes i oportunitats dels sectors emergents. Propostes immersives com la maqueta de la ciutat ambientada al segle XIX, sobre la qual s’han aplicat diferents tecnologies emergents del segle XXI on l’espectador podia viatjar al passat a diferents punts de la ciutat per mitjà d’una representació en 3 dimensions.
També els pabordes o la FAC (Federacions Associacions pel Carnaval) van tenir el seu espai en 3 dies carregats d’oci i festa a la ciutat amb les músiques del Carnaval. A la zona del Port es van concentrar les atraccions on destacava una nòria amb una vista panoràmica de tot Vilanova des de primera línia de platja.