Dilluns, 15 de juliol de 2024
És notícia

Els centres cívics de Vilanova posen en marxa l’Oficina d’Atenció als Barris

Avatar photo

La ciutadania podrà fer tràmits de registre general i volants d'empadronament als centres cívics

A partir del 3 d’abril els set centres cívics i el Casal de Gent Gran de Vilanova i la Geltrú oferiran el servei d’Oficina d’Atenció als Barris, on la ciutadania es podrà adreçar per realitzar tres dels tràmits que fins ara només es podien dur a terme a l’Oficina d’Atenció Ciutadana ubicada a l’Ajuntament.

 

Així, als vuit equipaments municipals s’hi podrà registrar documents al registre general de l’Ajuntament, i obtenir volants d’empadronament individuals. A més, en el cas del Casal de Gent Gran, també s’hi podrà tramitar el Carnet Actiu, tant la primera emissió com obtenir un duplicat en cas de pèrdua o de modificació de dades.

 

L’horari d’atenció de les oficines serà l’habitual dels centres cívics: els matins de dilluns, dimecres i divendres de 9.30 a 13 h, i les tardes de dilluns a dijous de 16.30 a 19.30 h.

 

L’alcaldessa, Olga Arnau, ha explicat que era un objectiu del Pla d’Actuació Municipal apropar l’administració local a cada barri: “l’obligació d’una administració és ser el més propera possible. Arran de la pandèmia, amb les restriccions i la necessitat de fer atencions per via electrònica, ens vam adonar que no cal obligar la ciutadania a fer desplaçaments que a vegades no són necessaris”.

 

Arnau ha explicat que ha estat un procés llarg perquè “ha calgut fer provés d’accés per internalitzar els treballadors dels equipaments, que han obtingut la plaça de funcionari i s’han hagut de preparar i formar-se per poder iniciar aquesta gestió i atenció directa als veïns, que tindran l’Ajuntament més a prop, no cal que surtin del barri si necessiten un volant d’empadronament o registrar qualsevol document a l’Ajuntament”.

Nova imatge corporativa

L’alcaldessa ha visitat el centre cívic La Sardana amb el regidor de Participació, Jordi Medina, on s’ha presentat la nova imatge corporativa de la Xarxa de Centres Cívics. Es tracta d’un logotip general de la Xarxa, que inclou el Casal de Gent Gran, i un logotip per a cadascun d’aquests equipaments.

 

El dissenyador que ha ideat la imatge corporativa ha estat Joan Mateu, de Zigor Disseny, que ha explicat que “era un repte complicat perquè hi ha molts equipaments, moltes entitats que en formen part, i calia explicar-ho en una sola imatge. He fet un conjunt de peces que expliquin aquesta varietat, i després cada equipament té la seva marca distintiva. La marca general és una peça més tancada, un conjunt de peces que acaben construint la “X” de xarxa, i en cada equipament les peces exploten, es desenvolupen, marxen de lloc o se superposen, per donar una especificitat diferent a cadascun”.

 

Dades de participació de l’any 2022

El regidor de Participació, Jordi Medina, ha explicat que “els centres cívics són un espai comunitari, de cohesió, que tot l’any estan plens de vida i activitats de tot tipus”. Al llarg de 2022, la Xarxa de Centres Cívics i el Casal de Gent Gran han realitzat 484 cursos, en els quals han participat 4.389 persones.

92 associacions sense ànim de lucre han realitzat, de forma permanent, activitats als diferents equipaments. Es tracta d’entitats com les entitats veïnals, l’Associació Catalana per al Parkinson, Amics de la Gent Gran o l’Associació Country Style VNG.

També hi ha 19 organismes que realitzen o descentralitzen les seves activitats als equipaments cívics de forma habitual, com el Consorci per a la Normalització Lingüística, el Servei de Rehabilitació Comunitària de Sant Joan de Déu o els cursos de preparació al part, postpart o alletament que organitza l’ASSIR (Atenció de la Salut Sexual i Reproductiva) del CAP Jaume I.

Cada setmana s’ofereixen 40 serveis a la Xarxa de centres cívics, com el Cafè Caliu, l’Espai Sopem, els Centres Oberts o el servei de podologia al Casal.

 

Al llarg de l’any 2022 s’ha realitzat un total de 43 xerrades i exposicions, i hi ha hagut 499 cessions d’espais puntuals per a entitats sense ànim de lucre que han organitzat reunions, assemblees o jornades; o organismes que han organitzat jornades del Banc de Sang i Teixits, dels grups d’ajuda mútua i de l’assessorament en dietètica dels referents de benestar emocional dels Centres d’Atenció Primària; o també formacions de l’Oficina d’Entitats, la Regidoria d’Infància i Joventut o trobades del govern municipal amb diferents agents de la ciutat.

En el cas concret del Casal de Gent Gran, l’espai acull 273 assistents de mitjana diària. Durant el 2022 s’han fet 40 cursos i hi han assistit 414 alumnes.

De dilluns a divendres s’hi fan activitats d’espai social i de jocs de taula, lectura, billar i podologia, amb 9.720 persones usuàries durant l’any. Els caps de setmana s’ofereixen els mateixos serveis (excepte podologia), i hi ha hagut 1.729 persones que n’han fet ús. Altres activitats permanents són el despatx de l’entitat Cal Pallissa o el grup de playback.

Les activitats puntuals dirigides a gent gran han aplegat 294 persones, amb xerrades sobre la importància de la hidratació, sobre els aliments de tardor, o sobre consells d’alimentació per les festes de Nadal. També s’ha fet una cantada de playback, un brindis de Nadal, i la visita de la Defensora de la Ciutadania.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

18 + three =

Notícia anterior

Salut injecta 110 M€ per reduir esperes en les visites al CAP, proves diagnòstiques i intervencions quirúrgiques

Notícia següent

Acaben les obres de la nova rotonda de l’Hospital de Granollers

Notícies relacionades