Dissabte, 20 de juliol de 2024
És notícia

Els casals joves d’estiu de les Roquetes finalitzen amb un èxit de participació

Avatar photo

64 nois i noies de 1r a 4t d’ESO han participat en aquest activitat de lleure educatiu que s’ofereix en període de vacances escolars d’estiu.

Els instituts Alexandre Galí i Xaloc han acollit aquest mes de juliol, del 3 al 21, la 3era edició dels casals joves d’estiu organitzats dins del Pla Educatiu d’Entorn de les Roquetes, projecte coordinat pel servei d’educació de l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes. L’objectiu principal d’aquests casals joves és oferir activitats de lleure educatiu de qualitat, adaptat als interessos de la franja d’edat de nois i noies que cursen l’ESO, garantint la igualtat d’oportunitats educatives i de lleure al jovent de les Roquetes on es porta a terme el programa.

El Pla Educatiu d’Entorn és un instrument per donar una resposta integrada i comunitària a les necessitats educatives dels membres més joves de la nostra societat, coordinant i dinamitzant l’acció educativa en els diferents àmbits de la vida dels infants i joves. S’adrecen a tot l’alumnat, i a tota la comunitat educativa, però amb una especial sensibilitat als sectors socials més desafavorits. El Pla Educatiu d’Entorn de les Roquetes és un projecte que pretén, com a objectiu primordial, enfortir la xarxa social d’aquest nucli de població, oferint una resposta integrada i comunitària a les necessitats educatives de l’alumnat més enllà de l’àmbit acadèmic. 

Durant tres setmanes, 64 nois i noies han pogut gaudir de tot un conjunt d’activitats i tallers pràctics variats i, més concretament, expressar-se a través de la creació artística i tecnològica, com a principals centres d’interès. Els casals han esdevingut així un espai participatiu on els i les joves han estat els i les protagonistes amb la complicitat d’un equip de monitors i monitores titulats que han cursat els estudis del Cicle Formatiu de Grau Superior d’Integració Social i Animació Sociocultural a l’Institut Alexandre Galí, i alguns dels quals repeteixen l’experiència des de ja fa tres anys. 

 

Tallers amb tot tipus de temàtica

El jovent participant ha pogut fer i experimentar un conjunt de tallers amb temàtiques artístiques, tecnològiques, esportives i comunitàries diverses (rap i ritmes, danses urbanes, art mural, hamma bead, tallers de Dj, fotografia light-painting, face painting, programació de videojocs, samarreta tye dye…) així com sortides per l’entorn amb curses d’orientació, rutes BTT, gimcanes de codis QR, rally fotogràfic, pàdel surf i piscina, entre molts altres jocs i activitats de dinamització.

La proposta de casals joves s’ha organitzat amb la voluntat de contribuir a corregir desigualtats i afavorir l’equitat i la inclusió de l’alumnat, a través de l’experimentació d’activitats que puguin despertar nous interessos d’aprenentatge i del gaudi en el temps de lleure, ja sigui en les arts, la tecnologia, l’esport o la natura. Tanmateix, es busca fomentar les relacions socials, el voluntariat i accions comunitàries, alhora que es reforça la socialització, les dinàmiques de grup i la companyonia entre joves, tot fomentant la cohesió social i la multiculturalitat i posant en valor el multilingüisme i l’ús del català entre els i les joves.

 

Casals d’arts escèniques de final de curs a les escoles

Durant el mes de juny, també en el marc del Pla Educatiu d’Entorn de les Roquetes i coincidint amb el final de curs escolar i el període de jornada lectiva continuada, es va fer per les tardes a les escoles de les Roquetes un casal adreçat als alumnes de 5è i 6è. Va ser com un laboratori d’experiències amb la realització de tot un conjunt de tallers diversificats que, també en aquesta 3a edició, es va centrar en el món de les arts escèniques, sota el nom de 3,2,1 ACCIÓ!!, oferint així tallers dirigits per professionals del món del teatre musical, del cinema i de la percussió/ musicoteràpia.

Amb aquestes activitats s’ofereix una igualtat d’oportunitats en el lleure educatiu, amb la finalitat que els infants puguin gaudir de tot un conjunt de propostes variades per la seva franja d’edat. A la vegada s’ha donat suport a la tasca que es fa dins de l’escola respecte de l’aprenentatge del català i de l’anglès per mitjà de la realització d’activitats dinàmiques i creatives.

La cloenda del casal va tenir lloc en el Teatre la Bòbila, amb un gran èxit de participació per part de les famílies, amics i equips docents dels centres escolars. Es va poder gaudir de la mostra dels treballs realitzats al llarg del casal, amb la presentació de tres curtmetratges, tres peces de teatre musical professional i tres dinàmiques de percussió i body-percussion. 

 

Corregir desigualtats i afavorir l’equitat i l’esperit inclusiu de l’alumnat

Els tallers han contribuït a corregir desigualtats i a afavorir l’equitat i l’esperit inclusiu de tot l’alumnat a través de l’experimentació de noves activitats que puguin despertar nous interessos d’aprenentatge en l’àmbit més artístic. A la vegada que s’ha treballat altres aspectes com la socialització, les dinàmiques de grup i la companyonia.

Aquesta experiència ha esta possible gràcies al finançament de fons socials europeus i de l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes, en el marc del Pla Educatiu d’Entorn de les Roquetes impulsat per la Generalitat de Catalunya.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

eighteen + 1 =

Notícia anterior

Tarragona En Comú Podem demana una línia de bus directa dels barris de ponent al complex educatiu de la laboral

Notícia següent

Blanes farà dissabte una neteja del fons marí de Sa Palomera per treure les deixalles del Concurs de Focs

Notícies relacionades