Divendres, 18 d'abril de 2025
És notícia

La C-31 al seu pas per Vilanova i la Geltrú serà una carretera 2+1

Avatar photo
La reforma busca reduir la sinistralitat

La Generalitat de Catalunya invertirà 8,5 milions d’euros en la millora de la carretera C-31, a l’altura de Vilanova i la Geltrú, dins del nou programa “Carreteres 2+1”. El projecte preveu intervenir en un tram de 8,4 quilòmetres d’aquesta via, que registra una elevada intensitat de trànsit. L’objectiu és millorar la seguretat i reduir el risc d’accidents amb la implantació d’un nou model de carretera que permeti avançaments més segurs.

L’alcalde de VNG, Juan Luis Ruiz, ha valorat positivament l’anunci, “estem contents perquè la Generalitat de Catalunya ha atès una de les demandes històriques d’aquest territori” afirma, “concretament la millora de la C-31, una carretera molt perillosa on hi ha hagut molts accidents”. Per la seva banda, el regidor d’Urbanisme, Gerard Llobet, ha parlat del paper que en el futur ha de tenir aquesta carretera en el municipi i ha posat l’èmfasi en la necessitat d’una visió global. “Fa anys que reclamem que s’analitzi la C-31 en la seva globalitat” diu el regidor, “el POUM haurà de concretar què ha de passar amb aquesta connexió, perquè la ciutat ha crescut i cal descongestionar la ronda Ibèrica i millorar les entrades i sortides de Vilanova”.

Reunió amb el director general d’Infraestructures

Tot i l’anunci del projecte, les obres no començaran abans del 2027. En una reunió mantinguda la setmana passada entre l’alcalde, el regidor d’Urbanisme i el director general d’Infraestructures de Mobilitat de la Generalitat, David Prat Soto, l’administració autonòmica va informar que ara cal redactar el projecte de remodelació del tram afectat de la C-31, pas previ imprescindible per iniciar els treballs. “Més enllà d’això”, diu l’alcalde, “contents perquè s’hagi posat fil a l’agulla i perquè la Generalitat comenci a atendre les peticions històriques d’aquesta ciutat i d’aquest territori”.

El model de carretera 2+1 incorpora tres carrils de circulació, amb un carril central que s’alterna per permetre avançaments segurs, una fórmula que ha demostrat ser efectiva en la reducció de col·lisions frontals en altres territoris. Aquesta actuació s’emmarca dins el Pla de Seguretat Viària 2024-2026, alineat amb el Pacte Nacional per a la Mobilitat Segura i Sostenible, que fixa com a fita assolir la Visió Zero l’any 2050: zero víctimes mortals a la xarxa viària catalana.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Sant Jordi 2025 a la Seu d’Urgell: programa d’actes

Notícia següent
La cònsol major ordinenca, Maria del Mar Coma, i el conseller de Turisme, Esports i Dinamització, Jordi Serracanta, en la presentació del procés participatiu 2025

Ordino inclou comerços i entitats en el procés participatiu per dinamitzar Riberamunt

Notícies relacionades