Dijous, 25 d'abril de 2024
És notícia

Acció Social de VNG oferirà atenció presencial amb cita concertada a partir de dilluns

Avatar photo

La Regidoria preveu un increment important d'usuaris en els propers mesos

La Regidoria d’Acció Social de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú preveu retornar a l’atenció ciutadana presencial a partir d’aquest dilluns, 11 de maig, coincidint amb la resta de serveis municipals que ofereixen atenció presencial. En previsió que les properes setmanes i mesos incrementi molt el nombre d’usuaris, els serveis s’estan adequant per poder oferir atenció a tothom qui ho necessiti, garantint les mesures de seguretat necessàries per prevenir la Covid-19.
La regidora d’Acció Social, Marta Guinda, ha explicat a l’informatiu de Canal Blau Ràdio que l’Ajuntament treballa en el Pla de Xoc Social i Econòmic: “Des d’Acció Social estem treballant en un increment dels recursos humans i del pressupost per a ajudes, per poder atendre tothom qui ho necessiti a partir d’ara”, ha dit Guinda. “Són moltes les persones que s’estan quedant sense feina i s’aniran quedant sense estalvis, per això estem revisant els criteris d’accés i la tipologia d’ajudes per poder adaptar-los a les noves necessitats que sorgiran”.
La regidora ha aprofitat l’entrevista per fer un agraïment públic a les treballadores d’Acció Social per la dedicació i l’esforç que han hagut d’abocar aquestes setmanes, i també per agrair totes les entitats, empreses i voluntariat que estan donant un suport inestimable a serveis com l’Economat, que de moment ja ha hagut de doblar les persones ateses.

Cita concertada per a l’atenció presencial
Els nous mecanismes d’atenció a la ciutadania, per tal de complir amb totes les normes de seguretat i prevenció de la Covid-19, inclouen la cita concertada a partir d’ara. A partir de dilluns es podrà posar en marxa el servei de primera acollida, i en breu s’aniran incorporant els altres serveis. El primer contacte caldrà fer-lo per telèfon trucant al 93- 814.00.00. Després d’una primera valoració es determinarà si es concerta una atenció telefònica o presencial, totes dues amb dia i hora. Al servei, ubicat al carrer del Marquesat de Marianao, número 2, els usuaris i usuàries hauran d’esperar a l’exterior de les oficines, mantenint la distància de seguretat, i hi haurà una persona a la porta per gestionar les entrades i sortides. No es podrà fer ús de la sala d’espera, ja que no disposa de sistema de ventilació. Els treballadors faran torns de treball presencial i telemàtic, i es prioritzarà, com aquestes darreres setmanes, l’atenció telefònica.
Pel que fa a la resta de serveis que s’ofereixen des de les oficines d’Acció Social, així com l’atenció social que s’ofereix al CAPI Baix-a-Mar o la part d’atenció social dels equips de dependència i gent gran que es portava a terme a La Plataforma de Serveis a les Persones, s’està treballant per tornar a oferir aquests serveis en les properes setmanes en les millors condicions.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Les demandes d’ajuda als serveis socials i entitats d’Amposta pugen un 15%

Notícia següent

Un expert de la URV veu “precipitat” que Tarragona passi a fase 1

Notícies relacionades