Jero Merino: “Situació excepcional”

0
588

En l’actualitat estem vivint un període de reformes en lleis i normes que no fan més que modernitzar les nostres estructures legals encaminades a complir amb l’Estratègia Europea 2020. La contractació pública té un paper clau per aconseguir que en els mercats locals aconseguim un creixement intel·ligent, sostenible i integrador, garantint al mateix temps un ús amb major racionalitat econòmica dels fons públics.

Una prova d’això és la recent Llei aprovada a finals de l’any passat a Espanya sobre la Contractació de Serveis Públics i que obliga a la nostra administració local, Ajuntament el Vendrell, a complir amb els objectius que ella contempla, aconseguir una major transparència en la contractació pública i aconseguir una millor qualitat-preu. La Llei també atén la necessitat de simplificar els tràmits i, per tant, imposar menys burocràcia per als licitadors i millor accés a les ofertes per part de les PIMES. Resumint, el procés deu ser més simple reduint el treball administratiu de totes les parts que hi intervenen.

Davant la situació descrita i tornant a casa, fa un any, des del PP del Vendrell, vam demanar a l’alcalde que donés explicacions sobre la legalitat de diferents despeses i un any després, tenint en compte la situació del departament d’Intervenció, ens veiem obligats a reiterar la petició d’explicacions de la situació legal i administrativa dels expedients judicialitzats. L’alcalde, de manera prioritària, ha de fer les accions necessàries per a regularitzar la situació i eliminar qualsevol ombra de dubte sobre la institució per seguir comptant amb estabilitat a la governabilitat.

En l’administració local del Vendrell vivim una situació excepcional. Els projectes polítics de Benet Jane i Martí Carnicer ens han deixat en una situació molt difícil. És el deute? Si, i la manca de projectes de ciutat, etc. Però també han estat governs ineficaços per al bé general que han construït una administració de la mida d’un elefant, lluny de l’eficiència exigida a qualsevol empresa amb més de 400 treballadors.

En aquesta legislatura hem tingut més de tres interventors habilitats que per diferents motius no s’han quedat amb nosaltres. L’oferta de sou per cobrir el lloc en 2015 era de més de 60.000 € / any i en aquests moments a partir de 2017 ja oferim 90.000 € / any.

Tenint en compte que l’interventor d’un ajuntament és la peça legal clau per fiscalitzar i autoritzar tant el pagament de factures com la recepció d’ingressos. Quines seran les raons per les quals els interventors no es queden? Quin problema o problemes hi ha?

Tan difícil és controlar, davant subministraments o serveis que superin els 18.000 € de despesa per any, contractar a diverses empreses per no incomplir amb la Llei de contractes?

Cal que ens obligui la Llei a motivar la competència entre proveïdors per trobar millor preu-qualitat en els serveis?

FER UN COMENTARI