Reobre amb cita prèvia una part de l’atenció presencial de l’Ajuntament de Calafell

El SAC del Poble i Serveis Socials comencen a atendre usuaris amb mesures de seguretat

Imatge de l'ajuntament de Calafell. Foto: Cedida

L’Ajuntament de Calafell ha reobert aquesta setmana una part de l’atenció presencial a la ciutadania, amb cita prèvia. De moment, estarà disponible a l’oficina del Servei d’Atenció al Ciutadà (SAC) de la plaça de Catalunya, al nucli del Poble, i als Serveis Socials.

L’Ajuntament fa una crida a la ciutadania a intentar fer les gestions que necessitin per canals telefònics i telemàtics, per limitar al màxim les visites i prevenir riscs. L’atenció presencial hauria de ser únicament per a casos en què aquesta fórmula sigui imprescindible. En cas de dubte, el ciutadà pot trucar a l’Ajuntament per buscar una alternativa.

Així pot demanar-se la cita prèvia:

SAC del Poble

Pot sol·licitar-se en aquest enllaç: https://citaprevia.gestorn.com/calafell. Intenteu fer servir aquest sistema, per descarregar el telèfon. Us demanem puntualitat ja que, passats 10 minuts de l’hora concertada, la cita caducarà. Només podrà accedir a l’oficina la persona que hagi de fer el tràmit.

Serveis Socials

Pot sol·licitar-se telefònicament al 977 69 90 09 (extensió 773), de dilluns a divendres laborables de 9 a 14 h) o mitjançant el correu electrònic benestar@calafell.org. Es concertaran visites per als següents serveis:

–Serveis Socials Bàsics: Servei Bàsic d’Atenció Social
–Servei d’Atenció Integral LGTBI (SAI)
–Servei d’Assessorament en Estrangeria
–Servei d’Informació i Atenció a les Dones (urgències SIAD)

Mesures de seguretat

Les dependències municipals que aniran reobrint al públic han estat dotades de mesures per garantir la seguretat de treballadors i usuaris. Hi haurà mampares de separació i expenedors de gel. Es demana a la ciutadania que porti mascareta.

Dins de les precaucions adoptades hi ha el fet que, de moment, obri només el SAC del Poble. Aquesta setmana serà una mena de prova de funcionament i, si tot va bé, la setmana vinent podrien obrir les altres dues oficines (Segur i Platja). Si és així, s’anunciarà aquí mateix i a través dels mitjans de comunicació municipal.

A més, els Serveis Socials han habilitat espais nous espais d’atenció a altres edificis municipals (en concret els dependències municipals de Segur i la Masia de Cal Bolavà), per tal de reduir la concentració de professionals i persones usuàries. S’ha d’evitar, però, anar directament a aquests llocs i demanar la cita prèvia.

Atenció als serveis municipals d’ocupació

Els serveis municipals d’ocupació que s’ofereixen des de la Masia del Vilarenc (Calafell Ocupació i Vilarenc Zenit), continuen fent atenció telefònica i telemàtica. Es mantindrà així fins que s’acabi la preparació dels espais d’atenció per prestar el servei amb la major seguretat. S’espera que en breu pugui començar l’atenció presencial, sempre amb cita prèvia, i s’anunciarà quan així sigui. Mentrestant, s’ha reforçat l’atenció telefònica per poder atendre tothom el més ràpid possible.

El suport telefònic i telemàtic que ofereixen els serveis d’ocupació es refereix a aquests temes:

-Inscripció, alta i renovació de dades a la borsa de treball
-Inscripció a ofertes pròpies i informació d’ofertes externes adients al perfil professional de cada persona
-Orientació laboral, elaboració i/o actualització de currículums
-Resoldre dubtes instal·lació App i inscripció ofertes i formació a través de l’App
-Inscripció a les ofertes de treball
-Informació i assessorament relacionat amb els serveis del SOC.
-Informació sobre cursos, oferta formativa i inscripció
-Captació i gestió d’ofertes
-Es creen nous continguts d’ajut i consells a la web per ajudar a totes les persones en recerca de feina
-Assessorament a persones emprenedores i empresàries
-Assessorament ajudes COVID19 a empreses