Les reivindicacions
Malgrat que des del 15 de novembre passat els vehicles pesants ja poden accedir als punts de càrrega i descàrrega pels accessos més propers en el sentit de la marxa, el sector recorda que encara cal resoldre diversos temes pendents.
Tal com va informar la FEAT el mes passat, per accedir a les bases de les empreses i per fer descansos, fer benzina o qualsevol tipus d’avituallament en ruta, “segueix vigent el criteri que l’accés ha de ser el més pròxim a l’autopista sense tenir en compte el sentit de la marxa del camió, obligant per tant a continuar fent quilòmetres”.
A més, la FEAT continua reclamant la gratuïtat del peatge per als trànsits obligats per l’autopista i, en el pitjor dels casos, una compensació mínima del 75%. També vol una resolució per als transports especials per tal que puguin continuar amb l’operativa actual, eliminar l’obligació de fer entrades i sortides no necessàries per poder ser bonificat, adequar accessos, rotondes i colls d’ampolla, i resoldre la “insuficient capacitat” de les àrees de l’autopista.