Segona reunió del Pacte Penedès Marítim

Alcaldes i alcaldesses del Garraf i el Baix Penedès es van reunir al Consell Comarcal del Garraf per preparar la trobada amb el conseller de territori, Damià Calvet

0
220
Imatge de la trobada d'alcaldes i alcaldesses. Foto: CC Garraf

Alcaldes i alcaldesses del Garraf i el Baix Penedès, que formen part del Pacte Penedès Marítim, es van reunir divendres passat al Consell Comarcal del Garraf per preparar la trobada amb el conseller de territori, Damià Calvet.

El Pacte Penedès Marítim es va signar el passat 16 de gener, a iniciativa del Consell Comarcal del Garraf i el Consell Comarcal del Baix Penedès, amb l’objectiu de treballar conjuntament per a la reducció del greuge de les dues comarques envers l’àrea metropolitana, en quant a infraestructures i mobilitat.

Els i les representants dels municipis i dels consells comarcals han preparat un document que recull les propostes i neguits del territori en relació a diversos temes com els peatges de l’autopista C-32, les tarifes ferroviàries i les inversions en infraestructures, entre d’altres.

A través del document es demana un descompte del 60% del peatge de Vallcarca a la C-32 per a residents i empreses del territori mentre no s’implementi la vinyeta, i també la gratuïtat de la barrera de Cubelles – Cunit per a residents, de tal forma que aquest tram de l’autopista funcioni com a ronda al Penedès Marítim, tal com succeeix en altres punts del territori com Mataró o Girona. Així mateix, es demana optimitzar les infraestructures existents, per a reduir notablement el trànsit a la C-31, com a via urbana en molts trams de les dues comarques.

D’altra banda, el document aborda la necessitat de dotar les dues comarques d’una única zona tarifària (2), per tal de mantenir i incrementar l’alt grau d’utilització del transport públic en relació a altres territoris metropolitans, i també, tenint en compte que tota aquesta àrea urbana funciona com una única zona de moviments per raons laborals i de serveis, ja que els municipis comparteixen serveis comarcals (educatius, sanitaris, etc.).

Finalment, el document ressalta explícitament la necessitat de fer més inversions a Rodalies R2-sud, una línia molt utilitzada però molt poc fiable pels problemes que pateix com la manca de puntualitat, el deficient servei d’informació i atenció a les persones usuàries, l’envelliment dels materials i infraestructures, i la limitació d’aparcaments, entre d’altres.

Durant els propers dies, els ens locals i supramunicipals es posaran en contacte amb entitats i associacions del territori perquè es puguin adherir al Pacte del Penedès Marítim.

FER UN COMENTARI