Els Mossos d’Esquadra han detingut tres menors d’edat aquest diumenge al vespre a Salt (Gironès) després d’un incident al centre comercial Espai Gironès que va acabar amb agressions als vigilants de seguretat. Els fets van passar cap a les vuit del vespre, quan els joves van exhibir una pistola d’airsoft dins del recinte, provocant preocupació entre els clients.
Segons han confirmat els Mossos, el personal de seguretat va advertir-los que la presència d’una arma simulada podia generar alarma, atès que el centre comercial estava força concorregut. En lloc d’obeir, els nois s’hi van encarar, van iniciar un forceig i van agredir els vigilants, mostrant una actitud “molt agressiva i alterada”, segons l’atestat policial. Fins i tot, en les imatges de la baralla es pot veure com en una de les butxaques del menor sobresurt una empunyadura del que podria ser la rèplica de l'arma.
Esto ha ocurrido en el centro comercial Espai Gironès de Salt. pic.twitter.com/vMNdgecwnD
— Alt Right España 𝕏 (@AltRightEspan) December 8, 2025
Els tres menors van enfrontar-se als vigilants de seguretats quan aquests els van cridar l'atenció
Dues patrulles dels Mossos d’Esquadra, amb el suport de la Policia Local de Salt, van intervenir i van arrestar els tres menors pels delictes de lesions, danys, desordres públics i atemptat contra l’autoritat. Dos vigilants van resultar ferits durant l’agressió.
La policia ha recordat que, tot i ser armes simulades, les pistoles d’airsoft poden generar situacions de risc en espais públics i provocar episodis de pànic. Igualment, molts clients que freqüenten el centre comercial Espai Gironès han compartit a través de les xarxes socials que les botigues i els passadissos s'han convertit en espais on les baralles i les discussions s'han tornat en un fenomen recurrent, la qual cosa podria obligar la direcció del centre a reforçar la presència policial.