Darrerament la Policia Local de la Bisbal d’Empordà havia detectat un increment de queixes veïnals vinculades a l’incompliment de l’Ordenança municipal de civisme i convivència ciutadana de la Bisbal d’Empordà a la zona de la plaça de la Llibertat.
És per això que la setmana passada es va habilitar un dispositiu policial fix amb presència continuada a partir de les 6 de la tarda i fins a mitjanit. El balanç del control és de 4 denúncies per infraccions a la Llei Orgànica 4/2015 de protecció de la seguretat ciutadana arran per possessió de substàncies estupefaents, 5 denúncies a conductors/es de vehicles de mobilitat personal, és a dir, patinets i bicicletes elèctriques; i una altra denúncia per infracció a l’Ordenança municipal de civisme i convivència ciutadana.
El cos policial bisbalenc preveu continuar establint controls policials a la zona. Alhora, el consistori bisbalenc està estudiant la implantació de noves mesures per incrementar la seguretat i la convivència.
El regidor de Seguretat Ciutadana, Xavier Dilmé, ha lamentat «l’increment de conductes incíviques que pertorben la tranquil·litat ciutadana i algunes, com les que es fan amb patins i bicicletes, posen en perill la seguretat de les persones que circulen pels carrers, especialment la gent gran». Segons Dilmé, «aquest dispositiu no serà una excepció i actuarem amb la màxima contundència per evitar aquest tipus de conductes d’uns pocs que perjudiquen una majoria, no mirarem cap a una altra banda». El regidor explica que s’està treballant per modificar les ordenances actuals «de forma urgent» i augmentar «considerablement» l’import de les sancions, així com l’execució de diferents mesures, «com una major il·luminació a segons quins punts de la ciutat».