La UdG llança la primera oferta de microcredencials universitàries

Es tracta de formacions breus en diferents àmbits del coneixement, orientades al mercat laboral per actualitzar i millorar competències professionals

31 de juliol de 2025 a les 16:25h

La Universitat de Girona (UdG), a través de la Fundació UdG: Innovació i Formació, ha posat en marxa la seva primera oferta de microcredencials universitàries. Es tracta de formacions breus (menys de 15 crèdits ECTS) orientades al mercat laboral, concebudes per actualitzar i millorar competències professionals.

Els cursos s’adrecen principalment a professionals en actiu, però amb avantatges especials que els fan accessibles també a persones desocupades (fins i tot amb matrícula 100 % subvencionada gratuïta en el cas d’aturats, gràcies al finançament públic). La matrícula ja és oberta i la formació començarà a impartir-se a partir del 15 de setembre.

Les microcredencials són una iniciativa promoguda per la Unió Europea com a fórmula de reconeixement d’aprenentatges breus al llarg de la vida. Permeten certificar de manera digital l’assoliment de coneixements o habilitats específiques que responguin a necessitats emergents de la societat i el mercat de treball. En el marc d’aquesta estratègia europea, el Ministeri d’Universitats espanyol ha impulsat el Plan Microcreds, dotat amb 50M d’euros del fons Next Generation EU) per desenvolupar aquest tipus de formacions a l’Estat.

La UdG s’ha sumat a aquest projecte amb l’objectiu de requalificar professionals de 25 a 64 anys i ajudar-los a reciclar-se i actualitzar coneixements d’acord amb la demanda dels diferents sectors laborals. Les microcredencials de la UdG compten amb una subvenció pública important que en redueix dràsticament el cost per als estudiants. De fet, gràcies a aquesta subvenció una part de l’alumnat en situació d’atur o risc d’exclusió social podrà accedir-hi gratuïtament. A més, aquestes formacions estan obertes a tothom, fins i tot a qui no disposa de titulació universitària prèvia, ampliant així l’accessibilitat a l’educació superior.

Es tracta d’una formació dissenyada en col·laboració amb el teixit empresarial i institucions, per tal de garantir que els continguts s’ajusten a competències realment necessàries en l’entorn professional actual. 

La primera convocatòria de microcredencials universitàries de la UdG contempla 15 cursos, tots ells de primera edició, d’àmbits com la tecnologia, l’empresa, l’educació, el medi ambient, la salut i les ciències socials.

Cada microcredencial té una durada i un preu reduït adaptat gràcies al cofinançament del programa Microcreds. La majoria de cursos s’ofereixen en formats semipresencials o virtuals per facilitar la participació de persones amb ocupacions professionals. Alguns combinen classes presencials a Girona amb sessions en línia per videoconferència, mentre que d’altres es poden seguir 100% en modalitat virtual via Zoom des de qualsevol lloc. També hi ha varietat pel que fa a la llengua d’impartició. Poden ser en català o el castellà i, en alguns casos,  s’ofereixen en format bilingüe depenent del professorat.

Totes les microcredencials ja tenen la matrícula oberta i les places són limitades. Les persones interessades es poden inscriure a través del web de la Fundació UdG: Innovació i Formació o contactar directament amb la Fundació per a més informació.

Aquesta nova oferta de microcredencials representa una oportunitat perquè els professionals de les comarques gironines —i de més enllà— actualitzin les seves competències de forma àgil, amb el recolzament de la Universitat de Girona i dins del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència - Finançat per la Unió Europea – Next Generation EU. Component 21, inversió 6. Codi de subprojecte: C21.I06.P02.S04.S03.SI01 el finançament dels fons europeus Next Generation.

En paraules dels promotors, l’objectiu és “fer arribar la formació contínua universitària a un públic més ampli, cobrint les necessitats formatives immediates del mercat laboral i afavorint la inclusió de col·lectius diversos en el procés de reciclatge professional”.

Per a més informació i matriculacions, visiteu el lloc web de la Fundació UdG: Innovació i Formació (apartat Microcredencials) o truqueu al telèfon d’atenció (972 210 299). La Universitat de Girona referma així el seu compromís amb la formació al llarg de la vida, posant a l’abast de la societat una oferta innovadora i altament especialitzada en format microcredencial.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit