La Facultat de Turisme de la Universitat de Girona (UdG) acull a partir de demà, divendres 28 de novembre, l’exposició i la taula rodona “Dones d’anunci: Referents femenins de la creativitat publicitària a Espanya”, una mostra itinerant que posa en valor el paper de les dones que han assolit càrrecs de responsabilitat i de lideratge dins del món de la publicitat, un sector històricament masculinitzat.
L’exposició, impulsada pel grau en Publicitat i Relacions Públiques de la UdG, presenta les biografies i principals campanyes publicitàries de dones que han destacat per la seva trajectòria, talent i influència en la indústria publicitària, com Isabel Yanguas, Begoña Cuesta, Cuca Canals, Uschi Henkes o Mónica Moro, entre d’altres.
En aquesta ocasió, l’exposició incorpora també la trajectòria d’Eva Santos, una de les creatives més reconegudes tant a nivell nacional com internacional. L’homenatge a Santos simbolitza l’essència del projecte: reconèixer les dones que han obert camí, han liderat equips creatius i han contribuït a redefinir la manera d’entendre la comunicació.
L’exposició ja s’ha presentat amb èxit a la Universitat de Sevilla, la Universitat d’Alacant i la Universitat del País Basc, i ara arriba a la Universitat de Girona per continuar fomentant la igualtat de gènere en la creativitat publicitària.
Una taula rodona per inaugurar l’exposició
Per inaugurar la mostra, s'organitza una taula rodona sobre creativitat i lideratge femení, que tindrà lloc el divendres 28 de novembre, d’11 a 13 h, a la Sala de Graus de la Facultat de Turisme.
Hi participaran la directora creativa executiva de McCann, Laura Marco, reconeguda a la llista Forbes Business Pride Leaders 2025; la directora creativa Helena Marzo, amb més de quinze anys d’experiència en agències com Lola MullenLowe, JWT o Ogilvy i sòcia fundadora de Más Mujeres Creativas, i la professora Blanca Miguélez, la primera comissària de la mostra a la Universitat del País Basc. La sessió serà moderada per la cap editorial de la revista Reason Why, Natalia Marín. Totes elles reflexionaran sobre el talent femení, la igualtat d’oportunitats i la perspectiva de gènere en l’àmbit de la comunicació, i molt especialment en el camp de la publicitat.
Aquesta iniciativa s’emmarca dins el projecte institucional Aules Obertes a la Perspectiva de Gènere, que impulsa activitats acadèmiques i culturals per fomentar la igualtat, la inclusió i la visibilització de referents femenins.
