Ahir, dijous 6 d’octubre, va tenir lloc el retail tour que anualment organitza l’Àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Roses, que en aquesta ocasió es va desenvolupar a la ciutat de Sitges. Els participants van poder conèixer establiments comercials de diferent tipologia, el mercat municipal i l’Aula Gastronòmica, així com les campanyes comercials lligades al Carnaval i al Festival de Cinema de Sitges.
L’objectiu que persegueix el retail tour és visitar ciutats comercials de referència, per tal que els professionals rosincs puguin conèixer de primera mà experiències d’èxit amb un enfocament especial al context i a les necessitats de Roses, a partir de les quals puguin aplicar canvis en els seus negocis o en el model associatiu del municipi.
A la visita celebrada ahir van participar comerciants rosincs, tècnics de l’Àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament i els regidors Fèlix Llorens (Promoció Econòmica) i Sílvia Ripoll (Cultura). La jornada es va iniciar amb una xerrada formativa que tingué lloc durant el recorregut en autobús des de Roses a Sitges i que tractà entorn les oportunitats del comerç local rosinc. Un cop arribats a la destinació, els espais visitats van ser el Mercat de Sitges, l’Aula Gastronòmica i establiments de diferent tipologia del centre de la població (roba, complements, decoració, papereria…) .
Els participants van poder conèixer també de la mà dels responsables de comerç de l’Ajuntament de Sitges i dels presidents de les associacions de comerciants, les campanyes que es realitzen a la població amb motiu de la celebració del Carnaval o del Festival de Cinema, on el comerç fa tàndem amb la cultura i les festes populars, així com d’altres accions que es duen a terme al llarg de l’any per desestacionalitzar la temporada.
Aquesta és una de les accions incloses dins de la programació de tallers i activitats que l’Àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Roses dirigeix cada any als professionals del comerç aquesta tardor, per oferir-los formació i eines de millora per als seus negocis.