Durant el mes de maig s’han impulsat dues accions comunicatives. La primera, ‘Sentir la bahía de Roses, en un intenso mayo al aire libre’, anava encaminada a la posada en valor de l’espai natural de la badia de Roses, integrada en l’Associació de Badies més belles del Món, i va generar 9 aparicions en mitjans. La segona, ‘Roses tienta al paladar con su Feria de la Rosa’, ha aconseguit 14 aparicions i ha donat a conèixer el component gastronòmic i els atractius d’aquesta fira que enguany arriba a la seva novena edició, promocionant els menús i còctels florals, a més de la campanya ‘1000 Roses a Roses’.
Altres 7 aparicions van ser producte de la darrera acció de comunicació llançada el mes d’abril sobre la primavera senderista a Roses i cinc més sobre la promoció rosinca en els mitjans de comunició, inclosa una presentació telemàtica a nivell estatal en la qual van ser presents una vintena de periodistes d’importants mitjans com Viajes National Geographic, Viajar, Woman, o Miradas Viajeras Radio.
Les 30 aparicions s’han produït en 22 mitjans diferents i de sectors diversos: 5 especialitzats en viatges (Turismo en la Red, Los Viajeros, Magellán Magazine, Trotamundo 10, Viajar, vivir y saborear), 6 gastronòmics (Vinos y Caminos, Indisa, Vinetur, El Valenciano, Valencia Gastronómica, Valencia Noticias), 2 lifestyle (Hoy Magazine, Urbanitas Magazine), 2 familiars (Ruta en Familia, Mamá tiene un plan), 1 de Natura (Aire Libre), 5 de premsa local (Girona Noticies, La Ciutat, Empordà, Tramuntana TV y Vila de Roses) y 1 Agenda (El Almanaque).
Aquests mitjans han permès que Roses estigui present en mercats com la Comunitat de Madrid, Comunitat Valenciana o Galícia, a més de continuar reforçant el mercat de proximitat català.