Roses instal·la tres estacions d’autoreparació de bicicletes al carrer

Avatar photo

Les estacions permetran inflar les rodes, ajustar els frens, collar cargols o fins i tot reparar una punxada sense haver de dur eines a sobre

L’Àrea d’Esports de l’Ajuntament de Roses ha adquirit tres estacions que permeten als ciclistes fer tasques de manteniment per posar les seves bicicletes a punt o realitzar reparacions en cas de petites avaries, sense haver de dur a sobre les eines necessàries. La primera d’elles, situada a l’entrada del Port Esportiu, ja està operativa, mentre que les dues restants s’instal·laran durant els pròxims dies a la zona esportiva i al nucli antic.

 

Fer petites reparacions i tasques de manteniment com ara inflar les rodes, ajustar els frens, collar cargols o fins i tot reparar una punxada al mig del carrer, ja és possible a Roses sense haver de portar eines a sobre, gràcies a l’estació d’autoreparació d’ús lliure situada al Port Esportiu. “Estem molt contents de poder posar a l’abast de tothom aquesta nova eina -assenyala la regidora d’Esports de Roses, Verònica Medina-, que permetrà donar una solució ràpida a tota la gent que utilitza la bicicleta per desplaçar-se o fer esport al municipi”.

 

Cada estació està formada per una columna que guarda al seu interior una bomba d’aire i un joc d’eines subjectes a la base mitjançant cables d’acer, amb claus hexagonals Allen, una clau anglesa, unes alicates, un tornavís pla i un altre d’estrella i dues palanques de plàstic per treure la coberta de la roda en cas que es necessiti canviar la cambra d’aire. Per a una còmoda i correcta manipulació es pot subjectar la bicicleta a la columna mitjançant uns ancoratges amb gomes.

 

Per poder fer-ne ús, cal dipositar una moneda de 0,50, 1 o 2 euros, que és retornada després de fer ús del material. Amb aquestes estacions, l’Ajuntament vol oferir un servei extra als molts ciclistes del mateix municipi i visitants que circulen per Roses, permetent-los deixar les seves bicis preparades abans o després de les seves rutes o solucionar qualsevol imprevist que els pugui sorgir.

 

Els dos terminals que s’instal·laran els pròxims dies s’ubicaran a la zona esportiva, entre el Pavelló Poliesportiu i la Piscina Municipal, i al nucli antic, concretament al costat de la comissaria de la Policia Local. D’aquesta manera, els ciclistes que puguin necessitar aquest servei comptaran amb tres punts estratègics en diferents àrees de la població per poder solucionar l’avaria o posar al dia la seva bicicleta.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

VÍDEO: L’alcalde de Madrid prova de fer un salt mortal i acaba estampat

Notícia següent

Es reurbanitzaran els carrers Diputació i Sant Antoni de Sant Sadurní

Notícies relacionades