Restringeixen el consum d'aigua en un municipi de la Selva per la presència d'àcid cianúric

Les autoritats han habilitat un camió cisterna per subministrar aigua potable a la població afectada

14 de juliol de 2025 a les 18:04h

Els veïns de Bonmatí, a la Selva, s'han vist sorpresos per una alerta de Salut Pública, que ha demanat que no es consumeixi l'aigua de l'aixeta per la detecció d'un compost químic tòxic: l'àcid cianúric. Els primers indicis d'aquesta situació es van presentar el passat dimecres, quan es va observar que l'aigua sortia de l'aixeta amb un color "groguenc" inusual. Les anàlisis inicials van confirmar la presència d'aquest element, que ha activat mesures de seguretat preventives en tot el municipi, tal com ha informat el Diari de Girona.

L'Ajuntament de Sant Julià del Llor i Bonmatí, seguint les indicacions de Salut Pública, ha adoptat mesures urgents per protegir la salut dels veïns. A través d'un comunicat, l'alcaldessa Elena Ribas va informar que "el consum d'aigua de l'aixeta queda restringit, tant per beure com per cuinar, fins a noves anàlisis". Les autoritats també han habilitat un camió cisterna per subministrar aigua potable a la població afectada, mentre es revisen els nivells de seguretat de l'aigua.

Origen incert de la contaminació

El primer indici del problema va ser la qualitat alterada de l'aigua observada en diversos carrers del poble. Malgrat que les primeres comprovacions sobre el pou d'abastament no revelaven irregularitats, l'aigua continuava sortint tèrbola en diversos punts de la xarxa. Això va portar l'Ajuntament a contactar immediatament amb diversos organismes, per esclarir l'origen de la contaminació.

L'anàlisi de mostres ha confirmat la presència d'àcid cianúric, un compost químic que es fa servir habitualment per estabilitzar el clor en piscines. Tanmateix, l'alcaldessa va destacar que aquest element no hauria de trobar-se en el pou d'aigua potable, per la qual cosa les autoritats investiguen com ha arribat fins a la xarxa d'abastament.

Sobre l'autor
Maria Lorenzo foto
Maria Lorenzo
Veure biografia
El més llegit