Olot adapta la velocitat del nucli urbà a la nova normativa de trànsit

D’acord amb la normativa estatal que entra en vigor el dimarts 11 de maig, els vehicles que circulin dins del nucli urbà d’Olot ho hauran de fer a 30 km/h, com a màxim. Únicament als accessos principals a la ciutat es podrà continuar anant a 50 km/h

Olot ha iniciat la implementació dels nous límits de velocitat en vies urbanes i travessies,  d’acord amb el paquet de reformes legals en matèria de trànsit i circulació de la Direcció  General de Trànsit (DGT) de l’estat espanyol. A partir de l’11 de maig, tots els vehicles  que circulin dins del nucli urbà d’Olot ho hauran de fer a 30 km/h com a màxim. Aquest  és el límit de velocitat que preveu per a les vies d’un carril de circulació per a cada sentit  la modificació del reglament general de circulació de l’Estat espanyol que entra en vigor  dimarts de la setmana que ve. La normativa, impulsada des de la DGT, té per objectiu  reduir els accidents i afavorir la pacificació del trànsit.  

Tal com preveu la normativa estatal, únicament als accessos a Olot es podrà continuar  circulant a 50 km/h. Concretament es podran superar els 30 km/h a la carretera de Santa  Pau abans de l’encreuament amb l’avinguda Sant Jordi; la carretera GIV-5224 que uneix  Olot i Les Preses fins a la rotonda de La Solfa, l’últim tram de l’accés a Olot des de la  Canya per l’N-260 i el tram de la carretera de Riudaura que passa pel terme municipal  d’Olot.  

Amb la voluntat d’informar i sensibilitzar a la ciutadania, des de l’Ajuntament d’Olot s’ha  previst una campanya informativa que comptarà amb el suport de 5 dispositius VIASIS.  Els aparells s’aniran movent pels carrers de la ciutat de forma periòdica amb la voluntat  de visualitzar i conscienciar els conductors i conductores de la ciutat dels nous límits  màxims de velocitat.  

Olot, ciutat 30: nous passos per potenciar una mobilitat més sostenible  

La mesura té un objectiu doble. Per una banda, reduir la sinistralitat urbana en un 50%  en deu anys seguint els objectius del Pacte Nacional per a la Mobilitat Segura i  Sostenible 2021-2030 i, alhora, reduir l’impacte negatiu del trànsit en la qualitat de l’aire  avançant cap a una ciutat més pacificada i sostenible.  

De fet, Olot fa temps que treballa i impulsa projectes per a la millora de la mobilitat i  seguretat a la ciutat. A part de la limitació de 20 km/h a tot el Nucli Antic amb priorització  per a vianants, també s’està ultimant la nova ordenança municipal de circulació per  poder gestionar l’ús i el trànsit dels vehicles de mobilitat personal a través del procés  participatiu Olot Pedala.