Des d’aquest dilluns i fins al 30 de maig, els paradistes del Mercat d’Olot recomanaran els seus “productes estrella” amb l’eslògan ‘T’ho recomanem de tot cor’ perquè els consumidors puguin conèixer l’origen, l’elaboració i les característiques nutricionals dels aliments que es venen al mercat. Amb aquesta acció, es volen potenciar els productes de quilòmetre zero -elaborats de forma responsable i sostenible-, així com promoure la relació directa entre els paradistes i els clients.
La compra de proximitat als mercats locals és una compra responsable, de producte fresc i de petits productors que ofereixen cada dia el millor en benefici de la salut de les persones. Olot, doncs, aposta per donar-los valor en la seva tasca contra el malbaratament alimentari i la promoció del consum responsable de productes de proximitat i de temporada. A les xarxes socials, a més, trobareu vídeos que han preparat els paradistes per difondre la campanya.
La iniciativa s’emmarca en la nova edició de la Setmana Internacional dels Mercats, a través de la campanya “Estimo el meu mercat”, una proposta organitzada per la Xarxa de Mercats Sedentaris de Girona (XMSG) i la Diputació de Girona que busca promocionar els aliments de proximitat i els mercats de les ciutats com a llocs de dinamització, comerç i vida. La voluntat és involucrar el nombre d’actors més gran possible per posar en marxa accions que donin a conèixer el dinamisme d’aquests espais, que els consumidors en parlin i que tingui un impacte positiu en la promoció dels productes locals.
La campanya internacional Love Your Local Market (“‘Estima el teu mercat”) forma part d’un projecte conjunt que va començar l’any 2014 amb la finalitat de donar rellevància als mercats com a espais de modernitat, d’intercanvi i amb una oferta de qualitat.
Aquest any, fins a vuit municipis -a més d’Olot- se sumen a la proposta; entre ells Girona, Lloret de Mar, Palafrugell, Palamós, Portbou, Roses, Salt i Sant Feliu de Guíxols.