Olot obté 1,5 MEUR per dinamitzar i enfortir el comerç local

El setembre del 2022 l’Ajuntament d’Olot va presentar-se a la convocatòria d’ajuts de la  Secretaria d’Estat de Comerç per l’enfortiment de l’activitat comercial en zones turístiques,  en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat per la Unió  Europea mitjançant els Fons Next Generation EU.  

Finalment, aquest juliol s’han donat a conèixer les valoracions i seleccions i el projecte de  l’Ajuntament d’Olot – amb el nom ‘Dinamització comercial, turística i urbana d’Olot, des del  centre històric’ – ha estat un dels millor valorats, amb l’aportació econòmica més important  i un dels 4 únics projectes seleccionats de tot Catalunya. Engloba prop de 300 comerços,  s’organitza en quatre eixos principals i inclou 18 projectes.  

La iniciativa té per objectiu millorar la competitivitat i modernització del sector, potenciant  el caràcter i els singularitats del comerç local olotí i del centre de la ciutat. Les actuacions  es focalitzen a l’eix de la Plaça Mercat i el Museu de la Garrotxa fins a la Plaça del Carme  amb la voluntat que esdevingui un pol d’atracció per a la dinamització del centre històric.  

D’una banda, els objectius principals són la revalorització del patrimoni, dinamitzar els  comerços i gestionar la implantació de nous negocis millorant la competitivitat, la innovació  i promovent la modernització del comerç de la ciutat i l’atractiu turístic del centre històric;  afavorint un desenvolupament econòmic sostenible, la regeneració urbana i la cohesió  social de la ciutat.  

D’aquesta manera, el projecte inclou un conjunt d’accions i mesures basades en quatre  eixos principals: la millora de la via pública i pacificació d’aquesta zona, la digitalització del  sector comercial, l’augment de la sostenibilitat i economia circular al comerç de la ciutat,  el Mercat d’Olot i formació per als comerciants.  

En concret, entre les actuacions que s’han aprovat, s’inclouen mesures per a la  digitalització i difusió del sector comercial amb una guia digital de suport al comerç,  campanyes de difusió comercial i turística de la ciutat i la creació d’una plataforma digital  d’anàlisis de dades que ajudi a conèixer els usos dels consumidors i permeti adaptar  l’oferta a les necessitats actuals.  

A més, també s’inclouen mesures de millora d’eficiència energètica, millora del reciclatge,  estalvi energètic, optimització de recursos i reducció de consums reutilitzant les mermes  del Mercat d’Olot per generar nous productes. 

  

Tags: Olot
Adrià Torres Redacció

Missatges recents

Es prorroguen els treballs de la comissió d’estudi d’ordenació del territori i urbanisme

Els grups parlamentaris Demòcrata, de Concòrdia, Socialdemòcrata, de Ciutadans Compromesos i Andorra Endavant, i el conseller general no adscrit, Víctor…

13 minuts fa

La Diputació de Tarragona impulsa la renaturalització de l’Albereda de Santes Creus

Reorientar l'Albereda de Santes Creus cap a usos mediambientals i pedagògics, d'acord amb l'alt valor natural d'aquest espai natural protegit.…

32 minuts fa

La Generalitat preveu ampliar el nombre de places a La Vinyota, a Mollet del Vallès

La delegada del Govern a Barcelona, Pilar Díaz, ha visitat Mollet del Vallès aquest 6 de maig amb l’objectiu de…

48 minuts fa

Barcelona obre les votacions dels projectes dels pressupostos participatius

Els veïns i les veïnes de Barcelona podran votar del 12 al 17 de maig, és a dir, la setmana que ve,…

1 hora fa

La 38a Setmana Medieval de Montblanc tanca amb rècords de participació

La 38a edició de la Setmana Medieval de la Llegenda de Sant Jordi ha omplert els carrers de Montblanc amb…

1 hora fa

Torredembarra i la Fundació Onada renoven el conveni per la inserció laboral de col·lectius vulnerables

L’Ajuntament de Torredembarra, a través de la Regidoria d’Acció Social i Igualtats, i la Fundació Privada Onada han renovat el…

1 hora fa

Esta web utiliza cookies.