Dimarts, 6 de maig de 2025
És notícia

Olot obté 1,5 MEUR per dinamitzar i enfortir el comerç local

Avatar photo

El setembre del 2022 l’Ajuntament d’Olot va presentar-se a la convocatòria d’ajuts de la  Secretaria d’Estat de Comerç per l’enfortiment de l’activitat comercial en zones turístiques,  en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat per la Unió  Europea mitjançant els Fons Next Generation EU.  

Finalment, aquest juliol s’han donat a conèixer les valoracions i seleccions i el projecte de  l’Ajuntament d’Olot – amb el nom ‘Dinamització comercial, turística i urbana d’Olot, des del  centre històric’ – ha estat un dels millor valorats, amb l’aportació econòmica més important  i un dels 4 únics projectes seleccionats de tot Catalunya. Engloba prop de 300 comerços,  s’organitza en quatre eixos principals i inclou 18 projectes.  

La iniciativa té per objectiu millorar la competitivitat i modernització del sector, potenciant  el caràcter i els singularitats del comerç local olotí i del centre de la ciutat. Les actuacions  es focalitzen a l’eix de la Plaça Mercat i el Museu de la Garrotxa fins a la Plaça del Carme  amb la voluntat que esdevingui un pol d’atracció per a la dinamització del centre històric.  

D’una banda, els objectius principals són la revalorització del patrimoni, dinamitzar els  comerços i gestionar la implantació de nous negocis millorant la competitivitat, la innovació  i promovent la modernització del comerç de la ciutat i l’atractiu turístic del centre històric;  afavorint un desenvolupament econòmic sostenible, la regeneració urbana i la cohesió  social de la ciutat.  

D’aquesta manera, el projecte inclou un conjunt d’accions i mesures basades en quatre  eixos principals: la millora de la via pública i pacificació d’aquesta zona, la digitalització del  sector comercial, l’augment de la sostenibilitat i economia circular al comerç de la ciutat,  el Mercat d’Olot i formació per als comerciants.  

En concret, entre les actuacions que s’han aprovat, s’inclouen mesures per a la  digitalització i difusió del sector comercial amb una guia digital de suport al comerç,  campanyes de difusió comercial i turística de la ciutat i la creació d’una plataforma digital  d’anàlisis de dades que ajudi a conèixer els usos dels consumidors i permeti adaptar  l’oferta a les necessitats actuals.  

A més, també s’inclouen mesures de millora d’eficiència energètica, millora del reciclatge,  estalvi energètic, optimització de recursos i reducció de consums reutilitzant les mermes  del Mercat d’Olot per generar nous productes. 

  

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La Universitat de Lleida tanca al públic del 5 al 27 d’agost

Notícia següent

La urbanització de Can Ricart s’iniciarà la primavera de 2024

Notícies relacionades