Diumenge, 16 de febrer de 2025
És notícia

Nou cartipàs de l’Ajuntament d’Olot

Avatar photo

El ple d’aquest dijous ha aprovat l’organització de l’equip de govern, format per Junts i ERC, de cara als propers 4 anys

L’Ajuntament d’Olot acaba d’aprovar el Cartipàs Municipal dels propers 4 anys. Una  setmana després de la constitució del Plenari, a la sessió d’aquest dijous 13 de juliol s’han  fixat les línies estratègiques i organitzatives de cara als propers anys. Així, seguint  l’estructura de l’anterior mandat, l’equip de govern d’Olot mantindrà 4 grans àrees:  

– Cohesió Social i Atenció a les Persones  

– Prosperitat Econòmica  

– Serveis Interns, Economia i Govern Obert  

– Territori, Espai Públic i Medi Ambient  

Una de les novetats és la creació d’una Regidoria de Protecció Civil i Emergències per  continuar reforçant les actuacions que en cada moment es requereixen a la ciutat davant  de qualsevol situació d’excepcionalitat. A la Regidoria d’Ocupació i Formació s’hi incorpora  el Talent per tal de promoure més mesures de retenció del jovent i la captació de perfils  necessaris per a la ciutat i la comarca. Un altre dels canvis del Cartipàs és que, per primera  vegada, s’unifica la Regidoria de Cultura i Educació que, des de l’anterior mandat, ja  disposa d’un equip de treball conjunt i cohesionat. També és nou el comissariat de Temes  Estratègics que, adscrit directament a l’Àrea d’Alcaldia, assumeix alguns dels projectes  estratègics de la ciutat dels propers anys.  

El cartipàs de l’Ajuntament d’Olot 2023-2027 està format per un equip d’11 persones  (regidor/es de Junts i ERC) que assumeixen les responsabilitats següents:  

PEP BERGA  

A més de les Relacions Institucionals, la Comunicació i la Coordinació de les Àrees; també  es fa càrrec del Comissionat de Projectes Estratègics. La rehabilitació del Nucli Antic per  preparar el Pla de Barris 2024-2030 (amb Josep Quintana com a regidor adjunt i amb  mesures com l’actuació a l’Illa del Carme i el projecte de millora del sector comprès entre  la plaça Major i Can Sacrest que inclou sis illes d’habitatges) i la gestió del programa de  fons europeus Next Generation (els ja concedits per a la residència Sant Jaume;  Montsacopa; el Parc Nou; la digitalització del Teatre o l’avinguda Pere Badosa…) són  alguns dels projectes que s’afrontarà l’Alcalde, Pep Berga. També assumeix la Regidoria  de Seguretat i Civisme i la de Règim Intern.  

JOSEP QUINTANA  

Estarà al capdavant de la Regidoria de Cultura i Educació, que també inclou Joventut.  

IMMA MUÑOZ  

Continuarà al capdavant de la Regidoria d’Acció Social i Cooperació i Barris a la qual, per  primer cop, afegirà les tasques relacionades amb la Salut.  

LAILA EL GAMOUCHI  

Treballant de forma conjunta amb Imma Muñoz, estarà al càrrec de la Regidoria de  Participació, Igualtat i Drets Civils. 

JORDI GÜELL  

Mantindrà la Regidoria d’Urbanisme i la d’Habitatge.  

ESTANIS VAYREDA  

Seguint amb la línia realitzada els darrers anys, continuarà fent-se càrrec de la Regidoria  de Promoció de la Ciutat.  

GEMMA CANALIAS  

Continuarà com a regidora d’Empresa, Comerç i Turisme i també assumirà la Regidoria  d’Ocupació, Formació i Talent.  

AGUSTÍ ARBÓS  

Assumeix la regidoria d’Hisenda i continuarà com a responsable de la Regidoria de Festes.  

NEUS DOMÈNECH  

Serà la regidora d’Organització i Atenció Ciutadana així com la d’Innovació i Tecnologia.  

ANIOL SELLABONA  

Serà quatre anys més el regidor d’Esports i Serveis Urbans, una responsabilitat a la que  també afegeix la nova Regidoria de Protecció Civil i Emergències.  

ISAAC CRIVILLÉS  

Serà el regidor de Mobilitat, Medi Ambient i Transició Energètica.  

  

Donant continuïtat al mandat anterior, l’Ajuntament d’Olot manté la Regidoria dedicada  als Barris. Imma Muñoz n’assumeix la coordinació mentre que cada regidor/a es  converteix en la persona de referència per a cada barri d’acord amb la distribució següent:  

Pequín: Estanis Vayreda  El Firal: Estanis Vayreda  Nucli Antic: Jordi Güell  

Sant Francesc: Jordi Güell  Sant Miquel-Les Tries: Jordi Güell  La Caixa: Laila El Gamouchi  Sant Cristòfor: Laila El Gamouchi  Benavent: Laila El Gamouchi  Sant Ferriol: Isaac Crivillés  Eixample Popular: Isaac Crivillés  Les Planotes: Agustí Arbós  Vivendes Garrotxa: Agustí Arbós 

El Xiprer: Agustí Arbós  

Morrot – Pla de Baix: Gemma Canalias Bonavista: Imma Muñoz  

Sant Roc: Imma Muñoz  

Batet de la Serra: Neus Domènech  Desemparats: Neus Domènech  Les Fonts: Neus Domènech  

Montolivet: Aniol Sellabona  

Pla de Dalt – El Cassés: Aniol Sellabona  El Mas Baix i els Turons: Aniol Sellabona  Hostal del Sol: Aniol Sellabona  

En el Ple s’han donat compte de les delegacions de cada regidor/a, així com les  resolucions d’Alcaldia sobre el nomenament de tinents d’Alcalde que assumeixen Estanis  Vayreda -primer Tinent d’Alcalde- i Josep Quintana -segon Tinent d’Alcalde-. A la sessió  d’avui també s’ha acordat la creació i composició de diferents comissions (abstenció de la  CUP i vot favorable de la resta de grups), així com la composició d’òrgans de govern i  nomenament de representants a diversos organismes (abstenció de la CUP i Activem i vot  favorable de la resta de grups).  

La composició dels Grups també ha format part de l’ordre del dia del Ple en el que s’han  designat els portaveus de cada formació (Estanis Vayreda i Gemma Canalias, portaveu i  portaveu adjunt de Junts; Jordi Gasulla i Sílvia Pagès de la CUP; Josep Guix i Jaume Mir  del PSC; Josep Quintana i Laila El Gamouchi d’ERC; Jordi Rubio d’Activem i Daniel Plana  de VOX). Precisament Plana, ha pres possessió del càrrec de regidor a l’inici del plenari  donat que no va poder assistir al de constitució de la setmana passada. Tres dels regidors  de la CUP, Jordi Gasulla, Sílvia Pagès i Dani Dorca han tornen a prometre el càrrec ja que  VOX ha impugnat la seva presa de possessió del passat 7 de juliol. 

Pel que fa a l’organització de l’equip de govern, hi haurà un total de 5,75 dedicacions (entre  exclusives i parcials) repartides en 7 regidor/es, igual que en l’anterior mandat, i es  mantenen 2 càrrecs eventuals. La suma total de les retribucions és la mateixa que es va  aprovar en el cartipàs de 2019, amb l’increment de les retribucions dels treballadors  públics dels últims 4 anys que no s’havia aplicat. Abstenció de CUP, PSC i Activem, vot  favorable de la resta de grups.  

Pel que fa als/les regidors/es que no tenen dedicació i els de la resta de grups municipals  percebran la retribució per assistència als òrgans col·legiats següents:  

Ple  565€ 
Junta Govern Local  170€
Junta Portaveus  110€ 
Comissió Coordinació Grup  108€

En el Ple també s’ha aprovat la periodicitat de les sessions ordinàries de la Junta de  Govern Local (cada dijous a les vuit del matí) i la celebració dels Plens (un cop al mes, el  tercer dijous a la tarda). La propera sessió, el primer ple ordinari d’aquest mandat, s’ha  previst per al dijous 27 de juliol.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

L’abstenció dels partits a l’oposició de l’Ajuntament de Tortosa obliga a la gestora de la Clínica Terres de l’Ebre a pagar 20.000 euros cada mes d’interessos

Notícia següent

Tomàs: “La sortida de l’AP-7 a la comarca del Montsià millorarà la competitivitat dels polígons”

Notícies relacionades