La Universitat de Girona celebrarà aquest dissabte una nova edició de la Jornada de Portes Obertes (JPO), una iniciativa adreçada a estudiants de batxillerat i de cicles formatius de grau superior, així com a les seves famílies, amb l’objectiu de donar a conèixer l’oferta acadèmica de cara al curs universitari 2026-2027.
La jornada reunirà prop de 2.700 persones entre estudiants i acompanyants, que podran visitar els diferents campus de la universitat i descobrir de primera mà les facultats i escoles de la UdG. Durant el matí, els assistents tindran l’oportunitat de recórrer aules, laboratoris i tallers, així com assistir a sessions informatives sobre els graus i dobles titulacions disponibles.
L’objectiu de la iniciativa és facilitar eines i informació útil perquè els futurs universitaris puguin prendre una decisió fonamentada sobre el seu itinerari acadèmic, tot implicant també les famílies en aquest procés d’orientació.
De cara al curs 2026-2027, la UdG oferirà una cinquantena de graus i 17 dobles titulacions. Entre les opcions que generen més interès destaquen les de l’Escola Politècnica Superior de la UdG, especialment els graus en Enginyeria Biomèdica i Enginyeria en Tecnologies Industrials.
Pel que fa a participació, les sessions que acumulen més inscrits són les dels graus en Mestre en Educació Infantil i Mestre en Educació Primària.
La jornada també comptarà amb la participació dels centres adscrits de Salt. L’Escola Universitària de les Arts ERAM i l’Escola Universitària de la Salut i l'Esport (EUSES) obriran les seves instal·lacions perquè els visitants puguin informar-se sobre els estudis que s’hi imparteixen i conèixer els equipaments disponibles.
Orientació acadèmica durant tot l’any
Entre principis de febrer i finals d’abril, la UdG ha intensificat la seva activitat d’orientació acadèmica amb una trentena de sessions informatives dirigides a 22 centres educatius de Catalunya i les Illes Balears. Aquestes xerrades, orientades a alumnat de batxillerat i de cicles formatius de grau superior, han arribat a prop de 1.400 estudiants interessats en l’oferta formativa i els serveis universitaris.
Aquesta acció s’ha complementat amb la participació de la universitat en 13 fires i jornades d’orientació universitària celebrades a les quatre demarcacions catalanes, així com a Andorra, Mallorca, Menorca i Eivissa.
Sumades a les Jornades de Portes Obertes organitzades durant els mesos de febrer i maig, aquestes activitats han permès atendre més de 18.000 consultes de futurs estudiants universitaris.