Diumenge, 27 d'abril de 2025
És notícia

Més de 300 infants ballen per a la inclusió a Sant Gregori

Avatar photo
El projecte, que es desenvolupa des del mes de gener i s’allargarà fins al juny de 2025

Sant Gregori va ser ahir al matí l’escenari de la jornada de cloenda de la segona edició del projecte “Danses Urbanes a l’Escola: Ballem per l’equitat”, una iniciativa educativa i artística impulsada per la Càtedra Moviment i Llenguatges de la Universitat de Girona (UdG) i el Festival de Dansa Girona en Moviment (GeM), amb la col·laboració de la Fundació de Girona i de l’Ajuntament de Sant Gregori.

La jornada va reunir els 325 infants de 5è i 6è de primària que van participar enguany en el projecte, així com mestres, ballarines i membres de les comunitats educatives de les escoles implicades. L’acte va voler sumar-se a la celebració del Dia Internacional de la Dansa (29 d’abril) i ser una festa col·lectiva del moviment, la creativitat i la inclusió.

El projecte, que es desenvolupa des del mes de gener i s’allargarà fins al juny de 2025, té com a objectiu principal integrar la dansa urbana dins l’horari lectiu com una eina educativa, inclusiva i motivadora, a més de fomentar l’equitat a l’aula a través de processos creatius, reflexius i crítics.

Aquesta segona edició va comptar amb la participació de les escoles Marta Mata i Migdia (Girona), Les Falgueres (Celrà) i Agustí Gifre (Sant Gregori). Al mes de juny també es farà un seguiment amb les escoles de Domeny i Pericot de Girona, que van participar a l’edició anterior.

El projecte va incloure 60 sessions lectives de dansa urbana, compartides per mestres i les ballarines Alba Bosch i Gemma Teixidor, sota la coordinació de la pedagoga i ballarina Sandra Jurado, responsable també del seminari inicial per a docents “Moviment i Aprenentatge”, en què van participar més de 30 mestres de la província de Girona.

Durant la jornada de cloenda es van compartir les coreografies creades durant el procés i es van dur a terme diverses activitats de dansa urbana en parelles, petits i grans grups, dinamitzades per Sandra Jurado. L’experiència va posar de manifest el potencial transformador de la dansa com a recurs pedagògic i el compromís de la comunitat educativa i cultural amb una educació més artística, inclusiva i oberta a la creativitat.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
accident-ap-7

Mor el conductor d’una furgoneta en xocar contra una tanca a l’AP-7

Notícia següent

David Melero, nou regidor de l’Ajuntament de Vila-seca

Notícies relacionades