Dimarts, 22 d'abril de 2025
És notícia

El Mercat d’Olot distribuirà carmanyoles per fomentar la reutilització d’envasos

Avatar photo
El Mercat d’Olot repartirà 1.550 carmanyoles als seus clients. Reus i Tarragona són, juntament amb la capital de la Garrotxa, els mercats municipals pioners d’aquesta campanya que s’estendrà progressivament per altres poblacions.

El Govern, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), distribuirà més de  7.000 carmanyoles reutilitzables a diferents mercats del país. Sota el lema ‘Comprant als  mercats amb envasos reutilitzables reduïm els residus i l’impacte mediambiental’, la  iniciativa vol fomentar aquest hàbit entre la ciutadania. Inicialment, les carmanyoles es  repartiran als mercats municipals d’Olot, Reus i el mercat central de Tarragona, però la  intenció és estendre-la progressivament a d’altres mercats del país.  

Aquesta acció de conscienciació, a més, reforça el paper dels mercats com a ambaixadors  de bones pràctiques en matèria de consum sostenible i respecte al mediambient, un dels  objectius recollits pel Pla d’acció de Comerç, Artesania i Moda (2022-2025) en el Programa de Suport als Mercats Municipals. En concret la iniciativa forma part de Mercats  Conscients, una bateria d’accions que té també la voluntat de situar la sostenibilitat com  uns dels eixos estratègics d’aquests equipaments comercials.  

Aquest divendres 9 de febrer ha tingut lloc la jornada de presentació al mercat d’Olot que  ha anat a càrrec d’Agnès Russiñol Amat, directora del CCAM; Joan Martí, director dels  Serveis Territorials d’Empresa i Treball a Girona; Gemma Canalias Rafel, regidora  d’Ocupació, Empresa, Formació, Comerç, Turisme i Talent de l’Ajuntament d’Olot. També  ha comptat amb la presència del president de l’Associació de Placers del Mercat d’Olot,  Jordi Vilarrasa. Aquests propers dies des del Mercat d’Olot, els placers repartiran 1.550  carmanyoles als seus clients. 

Impacte positiu a partir de tres usos 

Diferents estudis demostren que superar les tres vegades de reutilització d’un envàs, amb  independència del material amb què estigui fet, ja implica un impacte positiu en matèria  de sostenibilitat respecte a l’aposta per envasos de paper o cartró d’un sol us. Però reduir  residus no tan sols passa per reutilitzar els envasos. L’acció de sensibilització vol recordar  també que el conjunt de la ciutadania té la responsabilitat de vetllar per un ús més  sostenible dels envasos, des que es produeixen els béns fins que són consumits, passant  per la seva elaboració i servei a les parades. També subratlla la importància de facilitar la  recollida selectiva, l’obligatorietat de cobrar les bosses de plàstic que s’ofereixen a la  clientela i moltes altres bones pràctiques que es poden aplicar en tot el procés de compra. 

El pla ‘Mercats Conscients’ del CCAM ja ha impulsat d’altres iniciatives per impulsar la  sostenibilitat en el teixit comercial del país, com una campanya a xarxes, l’organització de  tallers de conscienciació, els suport econòmic a través de subvencions i, finalment, una  diagnosi sobre la gestió de residus efectuada a 8 mercats catalans, que es va presentar  en el marc del darrer Congrés de Mercats Municipals de Catalunya i que derivarà en una  guia de bones pràctiques per a la prevenció de residus, el foment de la reutilització i la  millora de la recollida selectiva als mercats. 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

6 anys internat, el màxim càstig per al nen de Castro Urdiales que ha matat la mare

Notícia següent

La Biblioteca Marc de Vilalba de Cardedeu rep 95.000 visitants

Notícies relacionades