Menys robatoris aquest any: els furts a les Fires de Sant Narcís de Girona baixen un 25%

Aquest ha estat l'any amb menys incidències policials registrades des del 2021 i l’Ajuntament de Girona atribueix la reducció a una presència policial més gran al carrer

06 de novembre de 2026 a les 10:55h

Els furts registrats durant les Fires de Sant Narcís de Girona han baixat un 25% en relació amb l’any passat, segons ha informat l’Ajuntament de Girona a partir de les dades dels Mossos d’Esquadra. En el mateix període, els robatoris també han disminuït, en aquest cas un 12%, i han reculat igualment les trucades dels ciutadans al telèfon 092.

La tinenta d’alcaldia de Convivència i Seguretat, Sílvia Aliu Gifré, ha remarcat que "les dades confirmen la bona percepció que ens ha fet arribar la gent". Segons el consistori, aquest 2026 ha estat l’any amb menys incidències policials registrades des del 2021, una evolució que el govern municipal vincula a una presència més intensa de la policia al carrer per anticipar-se als fets i evitar que arribin a produir-se.

1.891 incidències en deu dies de festa

Durant els deu dies de Fires, la Policia Municipal de Girona ha comptabilitzat 1.891 incidències, una xifra que representa una reducció del 12% respecte a l’any anterior i que, alhora, és la més baixa dels últims cinc anys. Aquesta davallada s’ha traduït en menys furts i menys robatoris, d’acord amb l’anàlisi facilitada pel consistori.

Tot i aquesta disminució de l’activitat policial vinculada a incidències de seguretat ciutadana, el balanç també reflecteix un augment de les infraccions detectades de la Llei de Seguretat Ciutadana. En total, s’han aixecat 192 actes, un 25% més que l’any passat.

Augmenten les actes per drogues i els controls d’armes blanques

La major part d’aquestes actes, 146, estaven relacionades amb la tinença i el consum de substàncies estupefaents, una dada que suposa un increment del 33% en comparació amb l’edició anterior. Des del consistori asseguren que, malgrat aquest repunt, no s’han produït incidents d’especial gravetat que hagin alterat el desenvolupament general de la festa.

Un important dispositiu s'ha desplegat a Girona per les Fires de Sant Narcís

En paral·lel, la policia ha intensificat els controls preventius d’armes blanques, una mesura que ha derivat en 16 actuacions, deu més que l’any passat. L’objectiu, segons el dispositiu desplegat, ha estat reforçar la vigilància en espais públics concorreguts i prevenir conductes sospitoses abans que es converteixin en incidents.

Els accidents amb ferits es redueixen més de la meitat

Aliu ha explicat que aquestes Fires s’han tancat "amb menys incidències globals, menys demanda d’intervenció policial i una reducció molt important d’accidents amb ferits". En aquest àmbit, durant els deu dies de festa major s’han produït 10 sinistres amb ferits, mentre que l’any passat en van ser 22, una caiguda de més del 50%.

El dispositiu, segons la tinenta d’alcaldia, ha estat orientat a "anticipar-se" als fets delictius i a reforçar la capacitat de resposta en els punts amb més concentració de persones, especialment a la Devesa, on el Punt de Convivència i Seguretat s’ha consolidat després de tres anys de funcionament.

Més controls de trànsit i un augment de les denúncies

En l’àmbit de la mobilitat, la Policia Municipal ha detectat una menor circulació de vehicles als voltants de la Devesa, una circumstància que el consistori relaciona, en part, amb la reducció de les places d’estacionament pròximes als espais de Fires. Malgrat això, s’ha mantingut una vigilància específica per evitar estacionaments indeguts als entorns de la zona, amb especial atenció a Fontajau i Domeny.

Com a resultat d’aquest dispositiu, s’han formulat 1.285 denúncies de trànsit, gairebé un 14% més que l’any passat. A més, durant les Fires s’han practicat 280 proves d’alcoholèmia, de les quals 34 han donat positiu, és a dir, prop d’un 12% del total, davant del 8% registrat l’any anterior.

370 torns de reforç i 3.000 hores addicionals

Per fer possible l’increment d’agents al carrer i l’execució de tots els controls preventius, la Policia Municipal de Girona ha activat 370 torns de reforç de vuit hores, que equivalen a unes 3.000 hores addicionals de servei. Aquest desplegament, segons el consistori, ha estat clau per sostenir el dispositiu de seguretat durant tota la celebració.

Aliu ha subratllat que la combinació de presència policial, controls preventius i vigilància als punts més concorreguts ha permès reforçar l’estratègia municipal d’anticipació i contenir les incidències en una de les principals cites festives de la ciutat.

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara