Lloret Turisme ha renovat el punt d’informació turística de la platja de Fenals, la segona platja urbana més important de la destinació, que dona servei a visitants i residents des del passat 4 de juliol i fins el 31 d’agost. El nou mòdul, que obre cada dia de 10:00 a 17:00 h, és un equipament totalment accessible, integrat a l’entorn i millorat amb un disseny sostenible i funcional pensat per oferir un millor servei als usuaris.
L’estructura està construïda amb fusta certificada FSC, amb acabats resistents i colors naturals, que mantenen la coherència estètica amb la resta d’equipaments municipals de la platja. A més, s’ofereix un espai d’ombra amb una taula i cadires i s’ha retolat tot el mòdul amb una imatge més fresca i visible.
La gerent de Lloret Turisme, Elizabeth Keegan, explica que “Amb aquesta actuació Lloret de Mar reforça el seu compromís amb l’atenció turística de qualitat oferint un servei proper, a peu de platja, i amb un material adaptat als diferents interessos dels usuaris, que cada vegada busquen platges més actives i saludables”.
Dades d’ús del servei (estiu 2024)
L’any passat, durant el mateix període (juliol i agost de 2024), el punt d’informació va registrar 2.405 consultes de les quals 935 atencions varen ser al juliol i 1.470 a l’agost.
El 73% de les consultes van ser de procedència internacional, i pel que fa la distribució global de l’origen dels visitants destaca França amb un 29%, Itàlia amb un 12%, Catalunya amb un 11%, Regne Unit amb un 11% i residents amb un 6%.
Pel que fa al perfil, el públic familiar va ser el més destacat (39%), seguit d’adults (33%), joves (20%) i sèniors (8%).
Les consultes es van centrar sobretot en la demanda de fullets amb un 21% (plànols, agenda d’activitats i informació general); transport urbà, zona verda i servei de taxi (17%); serveis com el transport marítim o activitats aquàtiques (10%); senderisme, essencialment els camins de ronda (9%) i esdeveniments com l’Outdoor Summer Festival o els concerts al Paratge de Santa Cristina (8%).
Aquesta actuació s’emmarca en l’estratègia de Lloret Turisme per millorar l’experiència del visitant i avançar cap a un model de turisme més sostenible i accessible.