Lloret de Mar manté l’estabilitat en pernoctacions i creix en preus, despesa i satisfacció durant l’estiu de 2025

Durant la temporada d’estiu, Lloret de Mar ha mantingut unes xifres estables i similars al 2024 però destaca especialment el mes de setembre amb un creixement del 6% en pernoctacions

26 de novembre de 2025 a les 20:21h

Una setantena de professionals del teixit productiu de Lloret de Mar han assistit avui a la presentació de les dades de la temporada d’estiu 2025, celebrada a l’hotel Samba, amb la col·laboració de Mabrian Technologies i Caixabank Hotels & Tourism.

La regidora de Turisme, Cristina Aymerich explica que “fem un balanç positiu de la temporada d’estiu, que ha estat estable però amb una rendibilitat superior en termes de preu d’allotjament, despesa de la destinació i satisfacció del client”. Segons Aymerich, l’estratègia de desestacionalització està donant fruits: els hotels augmenten l’ocupació a la pre i posttemporada i la redueixen a l’estiu, millorant tant la satisfacció del visitant com la rendibilitat del sector mitjançant un increment de tarifes.

Durant la temporada d’estiu, Lloret de Mar ha mantingut unes xifres estables i similars al 2024 però destaca especialment el mes de setembre amb un creixement del 6% en pernoctacions, un registre històric que posa de manifest l’atractiu creixent del municipi en post temporada.

Segons dades de l’INEl’estada mitjana als hotels es manté estable, passant de 4,6 a 4,5 nits respecte a l’any anterior.

La tarifa mitjana diària (ADR) ha experimentat un comportament positiu durant tota la temporada, amb increments en tots els mesos excepte el mes de maig. Al setembre, la mitjana tarifària se situa en 87 €, un 8,7% més respecte la temporada anterior, confirmant la bona evolució de preus en un període tradicionalment més moderat.

En el segment dels hotels de 4*, l’anàlisi de les OTAs mostra un increment tarifari del 2% respecte a la temporada 2024, situant-se en una tarifa mitjana de 143 €.

El RevPAR (ingrés per habitació disponible) registra una millora del 5%, impulsada tant per l’augment de l’ADR com per una lleugera pujada de l’ocupació. El RevPAR global de la destinació arriba als 84,1 €, una dada que confirma l’increment de rendibilitat del sector hoteler.

Satisfacció del visitant i impacte de la renovació hotelera

L’índex global de satisfacció del visitant amb l’allotjament renovat mostra una evolució molt positiva a Lloret de Mar. La puntuació dels hotels renovats arriba als 81 punts, un increment del 7% respecte al 2024, quan la puntuació era de 76 punts. Per contra, en cas dels no renovats es situa en només 26 punts. La millora dels hotels reformats evidencia una valoració positiva de la relació qualitat-preu i reforça el posicionament de la destinació com una destinació moderna i actualitzada.

En aquesta línia, la confiança en el bon rendiment de la destinació confirma l’aposta per continuar amb la renovació hotelera amb un inversió aproximada de 145 milions d’euros entre els anys 2025-2026. Aquesta inversió contribuirà a consolidar el posicionament de Lloret com a destinació competitiva i moderna.

Habitatges d’ús turístic i Pla Lloret Actua

La gestió dels habitatges d’ús turístic (HUT) ha estat un dels punts centrals de la política turística municipal aquest 2025. Segons les dades del juliol el 86% dels anuncis d’habitatges d’ús turístic a Airbnb disposaven de llicència vàlida, un percentatge que mostra un alt grau de regulació.

Aquest resultat és fruit de l’aplicació del Pla Lloret Actua, impulsat per l’Ajuntament, que aquest any ha incorporat dues inspectores per la detecció d’HUT’s il·legals, i a la implementació de la plataforma digital de control de la Generalitat, que permet la detecció d’anuncis sense llicència.

En paraules de l’alcalde, Adrià Lamelas, “Aquestes accions han permès actuar amb més contundència en la regularització del mercat, garantint la qualitat, la convivència veïnal i reforçant el model de turisme responsable basat en l’oferta reglada i de qualitat”.

Visitants i pernoctacions totals

En global, les pernoctacions hoteleres es mantenen en línia amb l’any anterior amb només un 1% menys que el 2024 i amb el mateix volum de visitants. Entre maig i setembre Lloret de Mar ha rebut 840.000 viatgers i 4 milions de pernoctacions. El 86% són internacionals i el 14% nacionals.

Pel que fa els mercats, el domèstic, el francès i l’alemany mostren un lleu retrocés. S’escurcen les distàncies entre França (primer mercat internacional) i Regne Unit, que es consolida com a segon mercat internacional. Polònia continua creixent i es referma com el 3r mercat emissor, reforçant el seu pes.

El perfil del visitant canvia segons el mes: al juliol dominen els grups d’amics (sobretot polonesos i holandesos); a l’agost, el perfil s’equilibra i destaquen les famílies.

Percepció de seguretat i satisfacció global de la destinació

L’índex global de satisfacció de la destinació se situa en 83 punts, destaca de manera especial la percepció de seguretat, que arriba als 95 punts, una de les valoracions més elevades dels darrers anys.

Dins del Pla Lloret Actua el reforç de la percepció de seguretat ha estat un dels objectius clau amb un  reforç de dispositius conjunts entre Policia Local, Mossos d’Esquadra i altres cossos de seguretat, més accions de vigilància i prevenció en zones de major fluxos de visitants i coordinació de controls específics en esdeveniments i períodes d’alta afluència.

Despesa amb targeta

Segons les dades presentades per Caixabank Hotels & Tourism, el creixement de la despesa internacional aquest 2025 ha estat d’un 8% envers el mateix període de l’any passat.

Irlanda i Suïssa, mercats amb major despesa mitjana per targeta, registren també els imports més elevats de despesa per transacció a Lloret. França, principal mercat emissor internacional, se situa per sobre de la mitjana de la destinació.

Pel que fa a categories de despesa, s’observa una major despesa proporcionalment en restaurants (2a categoria despesa) i a botigues d’alimentació (amb menor pes) i una menor despesa en establiments d’allotjament (1a categoria de despesa) i bars i discoteques.

Millora de la connectivitat a l’aeroport de Girona

La capacitat aèria s’ha incrementat un 15% durant els mesos de maig, juny i juliol. Pel que fa a orígens, el mercat britànic és el de major pes i el mercat irlandès i polonès augmenten més d’un 20% respectivament la seva capacitat aèria.

La incorporació de noves rutes internacionals a l’aeroport de Girona reforcen la desestacionalització i la diversificació de mercats com són Luton – Jet2 (Regne Unit); Lublin – Ryanair (Polònia); Mosnov – Ryanair (República Txeca); Praga – SmartWings (República Txeca); Sarajevo – Ryanair (Bòsnia i Hercegovina) i Budapest – WizzAir Hungary (Hongria).

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit