Del 5 al 10 de desembre l’hotel Samba de Lloret de Mar ha acollit la Trobada Anual de Mensa, un esdeveniment organitzat per Mensa Espanya, l’Associació Espanyola de persones amb alt Coeficient Intel·lectual. En aquesta 39a edició hi han participat un total de 350 socis i convidats provinents de diferents punts de l’Estat Espanyol i l’estranger. L’objectiu de Mensa és “identificar i promoure la intel·ligència i proporcionar als socis un entorn social i intel·lectual estimulant”.
Durant la trobada, de caràcter eminentment lúdic i de cohesió, s’hi han organitzat també tota mena d’activitats formatives, culturals, ponències, visites, debats i jocs que també van ser accessibles per a tots els públics.
L’Organització Mundial de la Salut (OMS) defineix a una persona superdotada com “aquella que té un coeficient intel·lectual superior a 130” a l’escala de David Wechsler. S’estima que un 2% de la població pot ser considerada superdotada, però només es detecta un 0,01% del total.
Els participants van dur a terme diferents activitats a Lloret de Mar, com una Ruta Indiana per descobrir el llegat indià del municipi o una visita als Jardins de Santa Clotilde. Des del Lloret Convention Bureau, entitat de promoció del turisme de reunions i esdeveniments a Lloret de Mar, s’ha col·laborat en l’organització d’aquest programa social.
A més la setmana passada, el Lloret Convention Bureau va participar com a expositor a la IBTM de Barcelona, la fira de turisme MICE més important d’Europa, juntament amb els seus membres Evenia Hotels, l’hotel L’Azure, Sagalés i Avantgrup, on va dur a terme diferents entrevistes amb organitzadors d’esdeveniments internacionals així com reunions amb organismes supramunicipals com el Spain Convention Bureau.
En paraules de la directora del Convention Bureau, Montse Belisario “Sempre és una gran oportunitat ser presents a la IBTM, ja que ens proporciona visibilitat a escala de marca i ens permet reunir-nos tant amb clients com proveïdors del sector, presentar-los les novetats de la destinació i preparar l’estratègia de comercialització i promoció de la temporada vinent. En aquesta ocasió, a més a més, ens hem reunit amb el Spain Convention Bureau, amb la voluntat de restablir la nostra col·laboració i així continuar sumant sinergies”.