El Lloret Convention Bureau ha celebrat la XII Assemblea General de membres on ha presentat la memòria de totes les accions dutes a terme al llarg del 2022 i l’estratègia prevista per aquest 2023. Una vuitantena de membres, representats polítics, entitats col·laboradores del territori com el Catalunya Convention Bureau i el Costa Brava Girona Convention Bureau han participat en aquesta trobada que es va dur a terme a l’hotel de Sant Pere del Bosc, un espai singular que compta també amb el projecte vinícola del Domini Sant Pere.
Durant l’acte es va explicar que Lloret de Mar va acollir l’any passat un total de 103 esdeveniments corporatius i associatius amb més de 13.000 delegats, entre ells la presentació internacional dels nous models de bicicletes elèctriques de l’empresa alemanya FOCUS o el Kid’s Innovation Fest, la trobada anual del clúster català d’empreses i associacions dedicades al sector infantil i familiar.
L’alcalde de Lloret, Albert Robert, va destacar “la satisfacció que la recuperació del sector MICE la tardor del 2022 vingui marcada per dos esdeveniments com el de FOCUS i el del Kid’s Cluster que permeten mostrar el nostre potencial en turisme de reunions, però també en productes estratègics per a la destinació com són l’esportiu i el familiar”. Destacar també que, durant el 2022, van organitzar els seus esdeveniments a Lloret de Mar marques com Bosch, Herbalife, Easypark, Media Markt, Hipra, CaixaBank, HP o Gallina Blancam, entre d’altres. Respecte a la procedència dels participants són principalment dels mercats de proximitat de Catalunya i Espanya, seguits de lluny de França, Alemanya, Regne Unit i Països Nòrdics.
Pel que fa a la divisió de Festivals & Events, s’han tramitat 24 ocupacions de via pública per festivals folklòrics internacionals, amb un total de 3.000 participants provinents de més de 20 països diferents.
Durant el 2022 el Lloret Convention Bureau va realitzar un total de 20 accions comercials en els mercats prioritaris i estratègics, concretament 2 agendes comercials, 5 famtrips, 11 workshops, 1 fira i 1 presstrip, que han permès generar 562 nous contactes.
Per aquest 2023, seguint l’estratègia de l’entitat, es mantenen com a mercats prioritaris el català, l’espanyol i el francès i es recuperen les accions promocionals en mercats estratègics com l’anglès, els Països Nòrdics i d’altres mercats tradicionals europeus. El pla d’accions se centra en la promoció de Lloret de Mar com a destinació ideal per l’organització de reunions, incentius i tota mena d’esdeveniments; el suport en màrqueting i comercialització als diferents membres; i el posicionament en comunicació i imatge de marca de Lloret de Mar.
La directora del Lloret Convention Bureau, Montse Belisario, ha explicat que “continuem combinant les accions pròpies, que ens permeten donar a conèixer la destinació de forma més personalitzada, amb accions sota el paraigua del Catalunya Convention Bureau o el Costa Brava Girona Convention Bureau. A més, incidirem en accions de màrqueting orientades a mostrar el potencial en experiències de team-building i incentiu de la destinació amb un web i un vídeo específics”.
En relació amb el projecte OGL (Olot-Girona-Lloret) que estableix sinergies entre els tres territoris muntanya-urbà-costa, s’ha inclòs una presentació a Barcelona amb agències organitzadores d’esdeveniments de la capital.
Fundat el 2009 per Lloret Turisme (Ajuntament de Lloret) i el sector privat de la destinació, el Lloret Convention Bureau va ser una iniciativa pionera en la col·laboració público-privada amb l’objectiu de potenciar el segment del turisme de reunions a Lloret de Mar. Actualment compta amb 56 membres, on recentment s’han incorporat sis empreses més del sector de la restauració, l’allotjament, els serveis especialitzats i les activitats, que amplien l’oferta especialitzada en turisme de reunions de Lloret de Mar.