Lloret Turisme ha llançat la seva nova campanya publicitària, titulada “Diguin el que diguin, som molt de Lloret”, amb l’objectiu de destacar el fort sentiment de pertinença dels seus habitants i la capacitat pionera i oberta de la ciutat, fruit de dècades de turisme. La campanya, que es podrà veure en mitjans digitals, ràdio, televisió i publicitat exterior arreu de Catalunya, posa en relleu el caràcter hospitalari de Lloret, fugint de la turismofòbia que afecta altres destinacions.
El regidor de turisme, Frederic Guich, ha subratllat l’orgull dels ciutadans per la seva ciutat, malgrat els reptes que afronten. “Sens dubte, una de les característiques dels lloretencs i lloretenques és que ens sentim molt orgullosos de la nostra ciutat, malgrat els desafiaments”, ha afirmat Guich.
La campanya està protagonitzada per residents de Lloret de diferents àmbits i ressalta aspectes emblemàtics de la destinació, com la bellesa de Cala Boadella, considerada una de les millors cales d’Europa, el seu paper com a pionera en turisme LGBTI, i la visita de personalitats com Diego Maradona o Julio Iglesias. Elizabeth Keegan, gerent de Lloret Turisme, ha explicat que “en un moment en què la turismofòbia està en auge, aquesta campanya busca posar en valor, de manera divertida, tot el que el turisme ha aportat a la ciutat i que ens ha convertit en el que som avui”.
Pla Estratègic de Ciutat: mirant cap al futur
A més de la nova campanya, Lloret de Mar ha començat a treballar en el seu Pla Estratègic de Ciutat, que definirà l’horitzó de la destinació fins al 2035. Frederic Guich ha destacat la importància de mantenir un equilibri entre residents i turistes, considerant aquest factor vital per al futur de la ciutat. El pla abordarà reptes com la inclusió social i la mitigació del canvi climàtic, i s’estructura en diverses àrees com urbanisme, medi ambient, economia, cohesió social, seguretat i governança.