Lloret reparteix 380 passaports educatius a les escoles

30 de novembre de 2023 a les 20:12h

En el marc de la celebració del Dia Internacional de Ciutats educadores, sota el lema “La cultura, font de creació i aprenentatges a la Ciutat Educadora”, L’alcalde de Lloret, Adrià Lamelas, i el  regidor d’educació, Carlos Costa, han rebut a la Sala de Plens de l’Ajuntament de  Lloret als delegats de classe de 4t de primària i els equips directius de les escoles  d'Esteve Carles, Pompeu Fabra, Àngels Alemany, Pere Torrent, Institut-Escola i  Col·legi Immaculada Concepció per repartir els passaports Edunauta; un projecte  de creació d’oportunitats educatives i reconeixement social d’aprenentatges fora de  l’escola. En aquest cas s’ha engegat la iniciativa amb un total de 380 alumnes de 4t de Primària. 

Cada mes, des de la Secció Educació, s’elaborarà un catàleg amb totes les activitats  educatives i culturals del municipi que s’hagin inclòs en el Passaport Edunauta. Es farà  arribar a les escoles i es podrà consultar també al web municipal www.lloret.cat.  Aquest mes de desembre, per exemple, s’ha inclòs activitats com la “Tirada a  l’Art”, que es celebrarà el diumenge que ve, i que permet recordar el passat  mariner de la vila recuperant aquesta antiga art de pescar l’espectacle “Com els  Pingüins”, una obra teatral que incideix en la importància de la resiliència, el fet de saber caure i aixecar-se, 3 de desembre.

“Un altre Conte de Nadal” una versió  lliure inspirada en el conegut Conte de Nadal de Charles Dickens que s’estrena el 15 de desembre i hi ha oberta una segona funció el 16 de desembre. Amb cada activitat realitzada els infants aniran emplenant el seu passaport amb segells i escrivint els  seus aprenentatges. En finalitzar es farà una festa de graduació.  

En paraules de l’alcalde de Lloret, Adrià Lamelas, “Els municipis a través de la  seva oferta esportiva, cultural, de lleure ofereixen molts coneixements i  habilitats que contribueixen a aquesta igualtat d’oportunitats educatives. Una de les característiques de Lloret com a ciutat és el seu dinamisme amb  activitats durant tot l’any i per tant cal que les posem a disposició  d’aquests alumnes i contribuïm al seu desenvolupament individual i col·lectiu reforçant també el sentiment de pertinença i la cohesió social a la  nostra vila”.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit