Dijous, 17 d'abril de 2025
És notícia

Les xifres de criminalitat baixen un 20% a Figueres durant el tercer trimestre

Avatar photo

Les dades publicades pel Ministeri d’Interior indiquen que fa quatre trimestres consecutius que disminueixen els delictes a la ciutat

Imatge d’arxiu d’una actuació policial a Figueres

Les xifres de criminalitat publicades pel Ministeri d’Interior indiquen que els delictes han baixat a la ciutat un 20% durant el tercer trimestre. Les dades fa quatre trimestres consecutius que disminueixen (tot un any).

Figueres és la ciutat no costanera on més s’han reduït els actes delictius en el que portem de 2020 (-20% a Figueres, -9% a Girona, -12% a Salt, -0, 2% a Olot). A les ciutats de costa, com Lloret i Blanes, els delictes han baixat més perquè ha disminuït notablement el nombre de turistes, la qual cosa significa que també disminueixen més els fets delictius.

Pel que fa a la ciutat de Figueres, tots els delictes baixen menys els delictes sexuals, si bé, Figueres continua essent la ciutat de les comarques gironines amb menys delictes sexuals després de Salt.

Baixen especialment els furts i robatoris amb violència a la ciutat i també els robatoris de vehicles.

Al llarg del 2020 s’han produït a Figueres 1.734 delictes. Al 2019 a Figueres es van cometre 2.180 delictes.

El vicealcalde de Figueres i regidor de Seguretat, Pere Casellas “Fa quatre trimestres consecutius que els delictes baixen a Figueres i ho fan molt més que a la resta de ciutats de la demarcació. Tot i així, cal continuar treballant per millorar la sensació de seguretat de la ciutat i en aquest sentit, la bona feina de la Guàrdia Urbana així com dels Mossos és clau”.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Dolors Carreras: “Estar al costat de les famílies de Cunit és el nostre principal objectiu”

Notícia següent

Pugen els positius, però baixen les persones ingressades per Covid

Notícies relacionades