L’Ateneu de Celrà acull ‘Coses a fer perquè m’escoltin: despullar-me, morir’

L'obra és un recull de converses, una expressió de la por, un crit d'ajuda, una imatge que es posa en moviment amb un motor clar: quatre noies han posat una bomba

L’Ateneu de Celrà acollirà aquest dijous i divendres, dies 2 de juny a les 18:30 i 3 de juny a les 19:30, l’espectacle Coses a fer perquè m’escoltin: despullar-me, morir. La primera peça de les creadores Niñas de Papá, una formació d’artistes emergents que enceta la seva trajectòria de la mà d’una peça trencadora. Les entrades per la funció ja es poden comprar a la web de la sala.

Coses a fer perquè m’escoltin: despullar-me, morir pot ser – i és – un recull de converses, una expressió de la por, un crit d’ajuda, una imatge que es posa en moviment amb un motor clar: quatre noies han posat una bomba. Fa 24 hores que s’han tancat i és a l’últim moment, una hora abans de l’explosió, que obren les portes, donant així l’oportunitat de fer una roda de premsa, decidides a explicar què és el que pretenen.

Coses a fer perquè m’escoltin: despullar-me, morir és una cinestèsia postdramàtica, una autoparòdia on hi apareix la metàfora, un vector per barrejar la ficció i l’artificialitat, una peça polifònica a quatre veus, una fugida de la transcendència i de la poesia, un abanderament de l’estètica avantguarda, propera al punk.

La dramaturga i directora de la peça és la Raquel Díez. La seva trajectòria artística comença al Teatre el Circol amb “Antigona” (2015), “Toc toc” (2016) i “Incendis” (2017). Posteriorment, ha format part de la companyia Disparades, on ha desenvolupat dues creacions: “Follar en tiempos de guerra” (2018), que es va presentar al Teatre Eòlia i “Cuando follábamos en tiempos de guerra” (2019), estrenada al Teatre la Gleva. Més tard, ha format part del repartiment d’ “El mal de la joventut” (2019), dirigit per la Sílvia Escuder i estrenat al Centre d’Arts Escèniques el Canal, i “The Revenants” (2020) amb la direcció de la Maria García Vera. Actualment, està fent l’ajudantia de direcció de l’Alberto Díaz en la peça “La visita de la bella dama”.

Pel que fa a les intèrprets de la peça la Berta Cardona en l’àmbit de la cinematografia ha treballat en la web sèrie “Moodles & Noodles” (2021), produïda per la Universitat de Girona i en l’actualitat, forma part de l’equip de producció del Festival Pedra Viva de Menorca, la Júlia Roch que actualment ha fet l’ajudantia de banda sonora d’Obsolescència Programada presentada a la Sala Beckett i la Carla Font que ha format part de l’equip de producció del Festival Temporada Alta 2021 i, actualment, treballa en l’àmbit de producció del projecte Antenes que està vinculat amb la programació de la cultura de Girona des de les institucions.