Dijous, 24 d'abril de 2025
És notícia

L’aplicació Línia Verda incorpora l’opció d’avisar al moment a la Policia Local de Ripoll

Avatar photo

Es tracta d’un sistema d’alarma que està pensat per a situacions que requereixin la presència immediata de la Policia Local al lloc on s’estigui produint l’afectació.

L’aplicació Línia Verda incorpora des d’ara un nou servei. Es tracta d’un sistema d’alarma que  està pensat per a situacions que requereixin la presència immediata de la Policia Local al  lloc on s’estigui produint l’afectació. Per tant, s’ha d’utilitzar només en incidències greus molt  concretes i fent servir sempre el sentit comú.  

La manera de fer-la servir és molt senzilla. Un cop s’entra a l’aplicació i se selecciona al menú ‘Nova Incidència’, apareixerà una de les opcions anomenada ‘Alarma’. Un cop es prem  aquesta, caldrà especificar la localització i es podrà adjuntar si es vol, una foto. També cal incloure observacions sobre el problema. Tot seguit l’aplicació demana una segona identificació  per part de l’usuari i finalment, es registra la incidència. Aquesta arriba automàticament al  telèfon mòbil de guàrdia de la Policia Local de Ripoll. Per tant, els agents del cos poden conèixer  al moment què està passant, gràcies a la col·laboració ciutadana. 

Aquest avenç ha estat possible gràcies a l’adquisició del servei LiVe Gestión per part de  l’Ajuntament, que permet a la Policia disposar d’aquesta opció integrada a l’app Línia Verda.  

Què és Línia Verda? 

El servei de Línia Verda és un canal de comunicació directa a través del qual la ciutadania  posa en coneixement de l’Ajuntament aquells desperfectes que detecta al municipi. Per poder  utilitzar-lo, és necessari procedir a la descàrrega de l’APP Línia Verda. Per a això, l’usuari  accedeix a Google Play o APP STORE en funció de la tecnologia emprada en el seu Telèfon  intel·ligent (Android/iOS). Una vegada localitzada, es duu a terme la descàrrega de manera 

gratuïta. A partir d’aquest moment, l’usuari selecciona el municipi, en aquest cas Ripoll,  i comunica la incidència. El procediment és molt ràpid i senzill.  

A banda del nou sistema d’Alarma, hi ha altres tipologies d’incidències que es poden comunicar al personal de l’Ajuntament, amb l’ajuda que l’app detecta les coordenades del desperfecte.  D’aquesta manera els Serveis Tècnics poden començar els tràmits per donar-hi resposta. 

A més de comunicar una incidència o plantejar una consulta, el servei també disposa d’un ampli  contingut d’informació mediambiental i permet fer una consulta d’aquesta temàtica a través de  l’opció “Fes la teva consulta”. En un termini màxim de 24 hores es rep resposta per part d’un  equip d’experts en la matèria de forma completament gratuïta. Aquesta informació també es  pot consultar a www.liniaverdaripoll.cat. A més també es pot contactar telefònicament al 902  193 768 en horari de 8.00 hores a 17.00 hores (cost de l’establiment 0,07 €/min). 

L’Ajuntament fa una crida als veïns i veïnes perquè utilitzin aquest canal directe de comunicació  que permet la millora del municipi gràcies a la participació de la ciutadania. De fet, ja compta  amb una important participació.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El confinament comarcal torna aquesta nit

Notícia següent

Les trombosis i AstraZeneca tenen relació

Notícies relacionades